مرز ایران و ترکیه بر روی کامیون‌ها باز شد

نوشته شده در تاریخ ۱۲/آذر/ – ۱۰:۰۰ و در سرویس اخبار اقتصادی ممتاز نیوز

از دو روز پیش؛

خبرگزاری : رئیس کمیسیون حمل‌ونقل اتاق بازرگانی ایران با اعلام اینکه از دو روز پیش گذشته توافق جدید ایران و ترکیه برای تردد کامیون‌های دو کشور اجرایی و مرز باز شده‌است،گفت: رفع ترافیک ایجاد شده در مرز ایران و ترکیه به زمان نیاز دارد.

مسعود دانشمند در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری آنا با رد این شایعه که همچنان مرز دو کشور برای تردد کامیون‌های ترانزیتی بسته‌است، افزود: توافق صورت گرفته میان ایران و ترکیه در حال اجراست و در واقع مرزهای دو کشور برای ورود کامیون‌ها باز شده‌است.

او ادامه داد: البته اجرا و اعمال شرایط جدید برای دو کشور زمان‌بر است، چرا که به طور مثال ترکیه ملزم شده باک بنزین و گازوئیل کامیون‌های خود را توسط ایران پلمپ کند و از سوی دیگر ایران هم به تخلیه گازوئیل  کامیون‌های خود در سمت ترکیه متعهد است.

دانشمند در پاسخ به این پرسش که آیا اقدام ترکیه برای تخلیه باک گازوئیل کامیون‌های ایرانی به منظور خرید و استفاده اجباری از سوخت گران، خلاف قوانین بین‌المللی تجارت نیست، اظهار کرد: از طرف ما هم قانون عدم استفاده از سوخت ارزان برای کامیون‌داران ترک اعمال می‌شود، بنابراین نمی‌توان از طرف مقابل کار دیگری انتظار داشت.

وی ادامه داد: گفتمان به وجود آمده میان ایران و ترکیه در خصوص شرایط جدید تردد کامیون‌های دو کشور، بیشتر شبیه سوءتفاهم است.

دانشمند تصریح کرد: البته زمان‌بر بودن حل مشکل، به معنای این نیست که مرزها همچنان بسته است، بلکه ظرف مدت چند هفته و به تدریج از ترافیک ایجاد شده در مرزهای دو کشور کاسته می‌شود.

به گزارش آنا،‌مدتی است به دلیل برخی اقدامات طرف ترکیه‌ای، اختلال‌هایی در تردد کامیون‌های ترانزیتی در مرز ایران و ترکیه به وجود آمده‌است.

انتهای پیام/

مشکل کامیون‌ها در مرز ایران و ترکیه حل می‌شود

خبرگزاری آنا – اقتصادی
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.