مرسلات شرقی در سیحون

گزارش جوان آنلاین از گالری سیحون

مرسلات شرقی در سیحون

 

یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ساعت ۰۹:۳۳

به گزارش جوان آنلاین ،گالری سیحون این روزها جزء میزبان مرسلات شرقی است.نمایشگاهی که به همت بهروز کار برپا شده است. 

بهروزکار درباره این نمایشگاه نوشته است: «سیاه نقشهای من برداشتی است رها از گذشت ما، شرح حال و خودنگارگری بخشی در فرهنگ جمعی هزاران سال خاورمیانه‏‌ای‏‌مان، با صورت و شمایل “مراسلات مشرقی” در قالب پیامی منوّر و ملوّن از دل تاریکِ تاریخ هزاران ساله، که به جهان امروزین و نوین حک و ارسال می‏گردد. تکرّر نقش و فرم، اشاره‌‏ای کوچک است به ابدیتِ جمود و بزرگی که در بطن جغرافیایی و تقدیر محتوم آسیایی آن گرفتار آمده‏‌ایم و در عین بی‌عملی، دچار جاودانگی مفرط و خودخواسته گشته‏‌ایم. با تکرار و تکرار و تکرار…
 
در پی عبور از این سرنوشتِ سرشته شد ازلی هستیم. به مانند محکومی که از اعمال شاقّ خویش در پی ساختن و گرداندن روزهای سخت و آسان به دور نخ بی انتهای تسبیحِ کاشی‏ های رنگارنگ است. غالبِ ما انسانهای مشرقی، ابناء دهری هستیم که محو جمال نورانی خود شده‏ایم و مدهوش وصال خود با خویشتن‏‌ایم.
 
از این درخشندگی جمال وشیفتگی خودی! چشمان جانمان به تیره‏گی گراییده است. آنچنانکه می‏بینیم اما دیگر نگاه نمیکنیم. طلسم شده‏‌ایم از جادویِ آگاهی حقیقت امروزین جهان! در پی واگویه هستیم واگویه‏‌ای آهنگین که چون لالایی ما را به خواب مسموم و زهرآگین خاورمیانه‏‌ای‏‌مان‏ ‏‏فرامی‏‌خواند. خواب خوش شرقی، در سایه سار رنگ‏ها و نقش‌‏ها». 

این نمایشگاه حاوی تابلوهایی زیبا ومتفاوت است.تابلو هایی که درتمام آنها خطوط منحی موجود بیان احساسات این هنرمند است.خطوط موجود نوعی ارتباط حسی با بیننده برقرار می کند.در دل هر تابلوهزاران سخن نهفته است که با ساعت ها دیدن از آنها سیر نمی شوی. 

در تمام تابلو ها این خطوط به یک اندازه ویک شکل دیده می شود وزیبایی نمایشگاه دراین نکته است که این خطوط درهر تابلو نقش تازه ای افریده است. 

نمایشگاه بهروزکاربه مدت یک هفته در گالری سیحون برپا است .


جوان آنلاین – آخرین عناوین فرهنگی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.