مرسی در آستانه سخت ترین تصمیم سیاسی

در حالی که یکی از روزنامه‌های مصری از احتمال انتخاب محمد البرادعی یا “حزام الببلاوی” به عنوان نخست‌وزیر جدید مصر خبر داد، منابع نزدیک به محمد مرسی اعلام کردند که وی در تلاش است تا یک “شخصیت مستقل ملی و کارآزموده” را در پست نخست‌وزیری بنشاند.به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از روزنامه مصری الاهرام، رسانه‌های دولتی و منابع نزدیک به محمد مرسی، رئیس جمهوری جدید مصر گزارش دادند که وی در تلاش است تا یک شخصیت “مستقل ملی” را بر منصب نخست‌وزیری در کابینه خود بنشاند.محمد مرسی با هدف تعیین یک شخصیت ملی مستقل در منصب نخست‌وزیری رایزنی‌هایی را انجام داده است.
روزنامه دولتی الاهرام در صفحه نخست خود نوشت: رایزنی‌ها برای انتخاب محمد البرادعی، مدیر کل سابق آژانس بین‌المللی انرژی اتمی یا حازم الببلاوی برای تصدی پست نخست‌وزیری در جریان است.
حازم الببلاوی، وزیر دارایی در دولت انتقالی بود که به دنبال سرنگونی حسنی مبارک در مصر تشکیل شد. اما الببلاوی اظهار کرد که اکنون در خارج از کشور حضور دارد و تاکنون رئیس‌جمهوری منتخب مصر در این خصوص با وی حرفی نزده است.
به نظر می‌رسد که تلاش مرسی برای حضور شخصیت‌های غیر “اسلام‌گرا” در کابینه به منظور تقویت جایگاه سیاسی خود در مقابله با شورای نظامی که اکنون اختیارات گسترده‌ای داراست اقدامی لازم و ضروری به شمار می‌آید.
قرار است شورای نظامی که بعد از سرنگونی نظام مبارک بر مصر حکومت می‌کند در روز شنبه قدرت را به محمد مرسی که از اعضای شورای نظامی نبوده است واگذار کند.
از سوی دیگر مرسی با خانواده‌های قربانیان انقلاب ۲۵ ژانویه دیدار کرده و بر حمایت دولت از آن‌ها تاکید کرد.
مرسی هم‌چنین با برخی از روحانیون مصری دیدار کرده و به بررسی عملکرد الازهر و نقش آن در این مرحله پرداخت.
۵۱۵۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

تا این لحظه ۱نظر ثبت شده
  1. Stephane:

    I appreciate you tkanig to time to contribute That’s very helpful.

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.