مرغ هر کیلو ۵۲۰۰ تومان/ با گرانفروشان برخورد می شود

به گزارش خبرنگارباشگاه خبرنگاران ارومیه ، عباداله اکبری در کمیسیون تنظیم بازار استان که به ریاست استاندار آذربایجان غربی، معاون برنامه ریزی استاندار و مسئولین دستگاه های اجرایی استان در حوزه استاندار برگزار شد، افزود: این نرخ از ششم مرداد ماه سالجاری در سراسر استان به تصویب رسیده و با آن دسته از واحدهایی که بیشتر از نرخ مصوب اقدام به فروش کنند برخورد خواهد شد.

وی تصریح کرد: دو مباشر جهت واردات ۲ هزار تن گوشت مرغ منجمد از کشور ترکیه انتخاب شده که طی چند روز آینده در شبکه های توزیع تعیین شده عرضه خواهد شد.

اکبری همچنین به واردات مقدار ۲۵۰۰ تن گوشت مرغ منجمد توسط شرکت آروین پروتئین خوی جهت تنظیم بازار استان اشاره کرد و اظهار داشت: در این خصوص مقرر شده از چهاردهم ماه جاری هر هفته مقدار ۱۵۰ تن گوشت مرغ منجمد از گمرکات تر خیص و در شبکه های تعیین شده توزیع شود.

وی ادامه داد: جهت تثبیت قیمت گوشت مرغ در ایام ماه مبارک رمضان از طریق شرکت پشتیبانی امور دام استان مقدار ۶ هزار تن کنجاله سویا برای صنعت مرغداری اختصاص یافته که ۵ هزار و ۶۰۰ تن آن جذب و ذخیره سازی شده است.

سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی با اشاره به اینکه به ازای اختصاص کنجاله سویا به مرغداران، مرغ یارانه ای به قیمت ۴۷ هزار ریال توزیع شد، خاطرنشان کرد: در این راستا ۹ فقره تفاهم نامه سه جانبه بین سازمان بازرگانی سابق، شرکت پشتیبانی امور دام و کشتارگاه های صنعتی طیور در سطح استان منعقد شد و حدود ۷۰۰ تن از ۱۲ تیر ماه الی ۳ مرداد ماه سالجاری در سطح استان توزیع شد.

استاندار آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: باید در تمامی بخش ها نظارت ها و بازرسی ها با قدرت تمام انجام پذیرد تا شاهد متعادل بودن قیمت ها و عدم گران فروشی در تمامی مواد مصرفی خانوار ها باشیم و مسئله مرغ نباید ما را از دیگر مواد غذایی و نظارت دقیق برآنها غافل سازد.

وحید جلال زاده در ادامه با اشاره به لزوم سرمایه گذاری در بخش های مختلف تولید در حوزه کشاورزی خاطر نشان نمود: سرمایه گذاری در حوزه های مختلف تولید در بخش کشاورزی باید گسترش یابد و اولویت اول با مرغ و گوشت قرمز است که کارگروه توسعه کشاورزی استان فرصتی بی نظیر برای مطرح کردن پیشنهادات مختلف در این زمینه از جانب بخش خصوصی است.

وی افزود: اصل سرمایه گذاری در بخش های مختلف کشاورزی از طریق بخش خصوصی انجام می پذیرد و باید این بخش فعالیت های خود را بیش از پیش گسترش دهد و در جلسات کارگروه توسعه کشاورزی مستمرا حضور داشته باشد.

جلال زاده در ادامه از تبدیل بخشی از اعتبارات کارگروه توسعه کشاورزی استان از سرمایه ثابت به سرمایه در گردش خبر داد و افزود: اختصاص بخشی از اعتبارات کارگروه توسعه کشاورزی استان به سرمایه در گردش برای تولیدات هرچه بیشتر واحد های تولیدی استان بسیار مهم و موثر می باشد.

موسسه اطلاعات مرغداری – آخرین عناوین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.