مرغ کیلویی از ۵۲۰۰ تا ۶۰۰۰تومان/۸۰۰ تومانی که به جیب خرده فروشان می رود

رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران ازمسئولان و دستگاه های ذیربط خواست تا به منظور حمایت از تولید کنندگان مرغ گوشتی ، مانع عرضه مرغ وارداتی در بازار شوند.

‘محمد یوسفی’  به نگرانی تولید کنندگان درباره واردات مرغ اشاره کرد و افزود: هم اکنون میزان قابل توجهی مرغ از ترکیه و برزیل وارد شده که عرضه این محصول به بازار می تواند ضربه ای به صنعت تولید مرغ کشور وارد سازد.

وی اظهارداشت: انتظار می رود دستگاه های ذیربط بخش قابل توجهی از مرغ وارداتی را ذخیره سازی کنند و بخش اندکی از آن برای تنظیم قیمت در بازار عرضه شود.

خرده فروش نرخ ۵۲۰۰ تومان را رعایت نمی کنند

رییس انجمن صنفی مرغداران گوشتی ایران گفت: براساس مصوبه وزارت صنعت، معدن و تجارت قیمت کف هر کیلوگرم گوشت مرغ پنج هزارو ۲۰۰ تومان تعیین شده که باید این قیمت در بازار مصرف رعایت شود.

یوسفی تاکید کرد: هم اکنون در میادین میوه و تره بار مرغ بیش از قیمت مصوب با قیمت پنج هزارو ۳۵۰ تومان به فروش می رسد و در مراکز آزاد و خرده فروشی ها نیز قیمت مصوب اعمال نمی شود و این محصول با نرخی بیش از قیمت مصوب به دست مصرف کنندگان نهایی می رسد.

براساس برخی گزارش ها ، نرخ مرغ در سطح خرده فروشی تا هر کیلوگرم شش هزار تومان نیز عرضه می شود.

وی افزود: در راستای حمایت از تولید کننده و مصرف کننده باید نظارت مستمر بر مراکز فروش گوشت مرغ وجود داشته باشد تا این محصول با قیمت مصوب به مصرف کنندگان عرضه شود.

این مسئول اظهارداشت: هم اکنون قیمت مرغ زنده در محل مرغداری سه هزارو ۷۰۰ تومان بوده که نسبت به روزهای گذشته ۱۰۰ تومان کاهش داشته است.

یوسفی افزود: با توجه به هزینه های تمام شده تولید، کشتار و هزینه حمل ونقل باید مرغ با قیمت پنج هزارو ۲۰۰ تومان در بازار مصرف عرضه شود.

/۳۱۳۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.