مرفاوی: هنوز لیگ برتر را داریم

۲۱ام بهمن ،

 صمد مرفاوی پس از شکست صبای ایران برابر الشباب امارات در مرحله پی آف لیگ قهرمانان آسیا عنوان کرد:‌ بازی را خوب آغاز کردیم و تلاش کردیم که به گل هم برسیم. متاسفانه بی‌تجربگی بازیکنان سبب شد تا گل دریافت کنیم. ما بازی خوبی و عملکرد خوبی داشتیم.

وی ادامه داد: از توانایی تیم حریف نمی‌شود به سادگی گذشت. این تیم در لیگ امارات شرایط بدی ندارد. کم‌تجربگی برخی از بازیکنانم سبب شد گل دریافت کنیم. زمانی گل دریافت کردیم که جبران آن سخت و دشوار بود و در پایان هم در پنالتی باختیم، اگرچه شایسته این شکست نبودیم.

سرمربی صبا خاطرنشان کرد: در پنالتی بازی را واگذار کردیم و شایسته این شکست نبودید. متاسفانه فوتبال است و هر کسی بتواند از فرصت‌ها استفاده کند می‌تواند به برتری دست یابد.

وی در مورد تعویض بازیکنانش عنوان کرد: ایمان رزاقی راد را نباید در این بازی به میدان می‌فرستادیم چون هم آمادگی لازم را نداشت، هم آسیب دیده بود اما به خاطر شرایط بازی هر طور که بود او را به زمین فرستادیم که البته جواب هم داد و یک گل به ثمر رساند.

مرفاوی افزود: رزاقی راد در نیمه دوم تحلیل رفته بود و آن دوندگی لازم را نداشت. نمی‌توانست عملکرد قبل را داشته باشد. بازیکن دیگری هم نداشتیم که به زمین بیاوریم. ویلکروم نیز مدتی بازی نکرده بود و شرایط خوبی نداشت و به همین دلیل وضعیتش در نیمه دوم تحلیل رفته بود. وسط زمین خالی شده بود و با مشکل روبرو شدیم که میلاد نوری را وسط آوردیم و کسی جز کریم اسلامی را نداشتیم که به میدان بیاوریم.

سرمربی صبا افزود: سعید کریمی هم در تمرینات آسیب دیده بود اگر او حضور داشت می‌توانست شرایط بهتری داشته باشیم اما او را از دست دادیم و شرایط تعویض دیگری نداشتیم. موقعیت تعویض هم نبود. نظم تیمی خود را قصد داشتیم حفظ کنیم. زمانی که بازیکن خطای بی‌مورد در کنار خط انجام می‌دهد این اتفاق رخ داده است و نشان از کم‌تجربگی و بدشانسی دارد.

مرفاوی یادآور شد: نمی‌توانستم مجید حیدری را به عنوان مدافع به زمین وارد کنم. شرایط بازی به گونه‌ای نبود که بخواهیم تعویض کنیم. زمانی که بازیکنی اشتباه می‌کند مربی مقصر می‌شود و تعویض‌هایش خوب نبوده اما اگر این اشتباه صورت نمی‌گرفت من مربی خوبی بودم.

ما بازیکن دیگری نداشتیم که به زمین بیاوریم. نمی‌توانستیم قبل از دریافت گل نظم تیمی خود را به هم بزنیم. هیچ دلیلی هم نداشت نظم خود را تغییر دهیم. اگر می‌خواستم مهاجم کم کنم و فوتبال مستقیم انجام دهم دوباره شرایط بدتر می‌شد و همانند تیم حریف می‌شدیم.

مرفاوی در مورد اینکه اگر این اتفاق رخ می‌داد شرایط بهتری برای صبا رخ می‌داد گفت: شاید با این تغییر و تحولات هم یک اتفاق دیگری به وجود می‌آمد.

سرمربی تیم فوتبال صبا در مورد اینکه آیا حضور حامد لک در ضربات پنالتی نمی‌توانست به تیم کمک کند عنوان کرد: دروازه‌بانی که داخل دروازه قرار داشت یک پنالتی‌گیر است و آنهایی که نزدیک تیم می باشند می‌‌دانند که او چگونه پنالتی می‌گیرد. اتفاقا از او به عنوان یک پنالتی‌گیر نام برده می‌شود. بازی ابومسلم در جام حذفی از او به عنوان یک پنالتی‌گیر استفاده کردم.

وی در پاسخ به این سوال که چرا صبا در لیگ برتر اینگونه بازی نمی‌کند تصریح کرد: ما در لیگ هم بازی‌های خوبی انجام می‌دهیم. بازی با گهر ۳_ ۴ موقعیت صد در صد گل را از دست دادیم و بازی در نهایت یک بر یک شد. زمانی که بازیکن در محوطه ۱۸ قدم خود را باور ندارد نمی‌توانیم کاری کنیم. هم‌اکنون هم شایسته باخت نبودیم.

وی افزود: اینکه بازیکن نمی‌تواند توپ‌ها را به گل تبدیل کند به جاهای دیگر بر می‌گردد که دوست ندارم هم‌اکنون دربارهٔ آن صحبت کنم. در شان من نیست که بخواهم این مسئله را بگویم و جواب های دیگری بشنوم. باید این وضعیت را تحمل کنیم و همین شرایط تیمی ما بوده. باید به آن بسنده کرد. نقاط ضعفی داریم که به هر حال باید با آن کنار بیاییم.

مرفاوی در پاسخ به سوال خبرنگار فارس مبنی بر اینکه آیا او هم نسبت به مسایل مالی همچون بازیکنان و کادر فنی صبا که معترض بودند اعتراض دارد خاطرنشان کرد: هم‌اکنون که باختیم دلیلی نمی‌شود در مورد همه چیز صحبت کنم و بگویم مسائل به این و آن ربط دارد. لیگ قهرمانان آسیا را از دست دادیم اما هنوز لیگ برتر را داریم. نمی‌شود برای بازیکن بگوییم چنین مسائلی وجود داشته است. شکست در این دیدار اشکالی ندارد خوب بازی کردیم و شایسته برد بودیم. امیدوارم در لیگ نتایج بهتری بگیریم. روند ما نسبت به یک ماه قبل بهتر شده است و در مورد مسائل مالی باید مسئولان باشگاه صحبت کنند.

وی در مورد اینکه آیا صبا می‌تواند سهمیه آسیا کسب کند گفت: تلاش خود را انجام می‌دهیم. روند رو به رشدی داریم و هفته به هفته بازی‌هایمان بهتر می‌شود. امیدوارم که بتوانیم مقام قبل را تکرار کنیم.

مرفاوی در مورد اعتراض برخی هواداران در پایان بازی گفت: به هر حال این اعتراض ها همیشه‌ وجود دارند. بازیکنان تمام تلاش خود را کردند و دوست داشتند به برتری دست یابند اما در پنالتی بازی را واگذار کردیم. مهم این است که تیم صبا از نظر کیفیت فنی ارتقا یابد.


Varzesh3.com | ورزش ۳
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.