مرکل برای دیدن دیدارتیم های آلمان ویونان به گدانسک می رود

به گزارش رویترز، این دیدار در فضای حساس حاکم بر روابط دو کشور ناشی از بحران اقتصادی اروپا برگزار می شود.

اما بازیکنان ومربیان آلمان و یونان سعی دارند حساسیت این مسابقه را از این نظر بی اهمیت جلوه دهند.

از طرفی رسانه های یونان ازتلاش تیم کشور خود برای فرستادن تیم آلمان به خانه درمقابل چشمان آنگلا مرکل خبر داده اند. فردی که به دلیل تحمیل سیاست های ریاضتی دشوار بر این کشور در ازای کمک های بین المللی خود به چهره منفوری در بین یونانی ها تبدیل شده است.

مرکل همانند دیگر سران اروپایی در اعتراض به رفتار اوکراین با ‘یولیا تیموشنکو’ نخست وزیر سابق این کشور، در مسابقات مرحله گروهی آلمان حضور نیافت.

با وجود این سخنگوی مرکل اعلام کرده است، وی دعوت ‘دونالد تاسک’ نخست وزیر لهستان را برای حضور در بازی تیم آلمان مقابل یونان پذیرفته است.

وی درمورد احتمال ملاقات مرکل با ‘آنتونیس ساماراش’ که بعد از پیروزی حزب جدید دموکراتش در انتخابات مشغول تشکیل دولت جدید یونان است، به شوخی گفت: شاید در بین دو نیمه.

‘وولفگانگ شویبله’ وزیردارایی آلمان نیز که او هم چهره منفوری در یونان به شمار می رود، نتیجه بازی دو تیم را برد ۳ بر ۱ به سود آلمان پیش بینی کرده است.

وی گفت: یونان در مقابل روسیه عالی بازی کرد. به همین دلیل آلمان بازی راحتی را در پیش نخواهد داشت اما تیم آلمان همچنان برتر است.

خبر دیگری که امروز (چهارشنبه) منتشر شده نیز حاکی از سفر نکردن مقامات انگلیس به کی یف برای حضور در مسابقه تیم ملی این کشور مقابل ایتالیا است.

انگلیس پیش از آغاز مسابقات اعلام کرده بود که سران سیاسی این کشور در اعتراض به حبس تیموشنکو به اوکراین نخواهند رفت.

ورزشی**۹۱۲۶**۱۵۹۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۹۲۶۹۳


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.