مروری بر محبوب ترین سریال های ماه مبارک رمضان در سالهای گذشته + عکس

در طول سالهای گذشته در ایام ماه مبارک رمضان سریال های گوناگونی از شبکه های مختلف سیما تولید و پخش شده که با هم مروری بر محبوب ترین مجموعه های این سالها می کنیم.

 به گزارش باشگاه خبرنگاران در طول سالهای گذشته در ایام ماه مبارک رمضان سریال های گوناگونی از شبکه های مختلف سیما تولید و پخش شده که با هم مروری بر محبوب ترین مجموعه های این سالها می کنیم.

“گمگشته”
داستان این سریال چنین است که ، چند دزد به قصد اخاذی ، یک فرد متمول وخیر را میربایند . اما هنگام تماس باخانواده فرد ربوده شده متوجه میشوند کسی که دزدیده اند شخص مورد نظر نبوده است تا اینکه
 تهیه کننده : مهران رسام ـ نویسنده : علیرضا کاظمی پور ، سید سعید رحمانی ـ کارگردان : رامبد جوان ـ نورپرداز : منوچهر شمسایی ـ تصویر بردار : محمد رضا کاظمی ـ مدیر تولید :

بازیگران؛آتیلا پسیانی ـ فرامرز صدیقی ـ زهره  حدیث فولادوند ـ آقای واظقی ـ محمد رضا حق گو


“فقط به خاطر تو”
مجموعه “فقط به خاطر تو” به کارگردانی اکبر منصورفلاح، تهیه‌کنندگی صدیقه صحت و نویسندگی علیرضا کاظمی‌پور و علیرضا بذرافشان برای ماه رمضان سال۸۲ در شبکه ۳ سیما تهیه شد.
مراسم عروسی زری و محمود به هم می‌خورد . محمود به خاطر کشیدن چک بی محل به زندان می افتد. زری تلاش خود را برای آزاد کردن نامزدش آغاز میکند و در این راه ناخواسته با تعدادی از زنهای خود سرپرست آشنا می‌شود. اتفاقی که باعث تحول تدریجی زری و تغییر دیدگاه او نسبت به زندگی ، عشق و ازدواج می شود…
بازیگران:خاطره حاتمی،مجید حاجی زاده،لاله صبوری ، رامتین خداپناهی، شراره رخام

“او یک فرشته بود”
 سریالی است که در ماه رمضان سال ۱۳۸۴ از شبکه دو سیما پخش شد.
کارگردان این سریال علیرضا افخمی  و حسن جوهرچی در نقش بهزاد،بهاره افشار در نقش فرشته (شیطان) ، مرتضی ضرابی در نقش سرابی (شیطان) ، مریم کاویانی در نقش رعنا ، ثریا قاسمی در نقش عزیز، مادر بهزاد بازیگران این مجموعه را تشکیل می دادند.
خلاصه داستان: بهزاد طی ماجرایی با زنی تصادف می‌کند و او را به خانه می‌آورد. به تدریج حرکات عجیبی از این زن که فرشته نام دارد، سر می‌زند و از سوی دیگری در قالب مردی به نام سرابی سعی در سردرگم نمودن بهزاد دارد، نهایتاً فرشته موجب می‌شود که بهزاد و همسرش رعنا تا پای طلاق بروند و حتی به بهزاد پیشنهاد ازدواج می‌دهد، اما پس از مدتی بهزاد با توجه به رهنمودهای روحانی محل و سخنان فرزندانش متوجه می‌شود که فرشته، شیطان(ابلیس) است و پسرش را در حالی که فرشته قصد کشتن او را دارد، نجات می‌دهد و سپس به درگاه خدا توبه کرده و از گناهانش اظهار پشیمانی می‌کند.

“متهم گریخت”
کارگردان : رضا عطاران ‌؛ بازیگران : سیروس گرجستانی، مریم امیر جلالی، سعید آقاخانی، علی صادقی ؛ خواننده: امیر حسین مدرس ؛‌ شاعر: یغما گلرویی ؛‌ آهنگ ساز: حمید رضا صدری
خلاصه داستان؛هاشم آقا و خانواده اش در شهرستانی نه چندان دور زندگی ساده ای دارند. او تا پیش از شدت بیماری در مغازه ای اجاره ای به تعمیر اگزوز مشغول بوده ولی به علت بیماری پزشکان او را از انجام کارهای سنگین منع کرده اند . از طرفی دختر دانشجویش در تهران برای او شغلی پیدا وخانه ای را اجاره می کند . هاشم آقا بناچار کارش را تعطیل کرده  و به تهران مهاجرت می کند . مهاجرت هاشم آقا به همراه مادر و دامادش داستانهایی را بوجود می آورد.

“پنجمین خورشید”
مجموعه “پنجمین خورشید” به کارگردانی علیرضا افخمی و تهیه‌کنندگی داود هاشمی برای رمضان سال ۸۸ تهیه شد. در این سریال حمید گودرزی، شبنم قلی‌خانی، مریم کاویانی، انوشیروان ارجمند، مهدی سلوکی، شهرام قائدی، مهوش صبرکن، کامیار محبی، عسگر قدس، حسن نجفی، پندار اکبری، نسیم گرامی‌پور، طوممتازنیوزدادیان، پیروز پیروزیان و … بازی کردند.

خلاصه داستان:مهدی و همایون دو دوست هستند که در سال ۶۵ در وضعیت بد اقتصادی زندگی می‌کنند. آنها اتفاقی عتیقه‌ای خاص پیدا می‌کنند که قابلیت سفر در زمان را دارد. مهدی همراه عتقیه ۲۳ سال در زمان سفر می‌کند و در سال ۱۳۸۸ در تهران امروز خود را می‌یابد. او که با پدیده‌های جدید و دور از ذهن رو به رو می‌شود دلبسته دختری به نام هما می‌شود و …

«میوه ممنوعه»
 داستان فردی متدین است به نام حاج یونس (علی نصیریان)، بازرگانی که به اصول دینی اعتقاد دارد و اهل حرام و حلال است اما اتفاقاتی در زندگی‌اش پیش می‌آید که او را درگیر ماجراهایی می‌کند. این مجموعه را شاید بتوان بنا به توصیف کارگردانش حسن فتحی راوی آدم‌های خاکستری دانست.این سریال از شبکه ۲ سیما پخش می شد.
کارگردان این اثر حسن فتحی بود و علی نصیریان،گوهر خیراندیش،هانیه توسلی ،هرمز هدایت،طناز طباطبایی ، نیما رئیسی و…در آن به ایفای نقش پرداخته بودند.

“زیرزمین”

شبکه سوم مجموعه “زیرزمین” را به کارگردانی علیرضا افخمی، تهیه‌کنندگی بهروز مفیدی و نویسندگی علیرضا بذرافشان برای ماه رمضان سال ۸۵ تهیه کرد. در این مجموعه فتحعلی اویسی، ابوالفضل پورعرب، بهاره رهنما، مهتاج نجومی، سروش صحت، رضا توکلی، مرجانه گلچین، مهران رجبی، صدرالدین حجازی و بهمن دان بازی کردند.

خلاصه داستان:این مجموعه روایتگر زندگی سه شریک است که بر اساس یک نقشه قبلی و کاملاً حرفه ای موفق به کلاهبرداری چند میلیاردی می شوند اما در ادامه…

“صاحبدلان
سریال«صاحبدلان» به کارگردانی محمد حسین لطیفی هم به لحاظ مخاطب و هم به لحاظ صاحب نظران مورد توجه قرار گرفت.
خلاصه داستان:سریال صاحبدلان قصه‌‌ای شهری است و تمام ماجرای آن در تهران و اطراف آن تصویربرداری شده است. داستان هم از جایی آغاز می شود که صحاف پیر و متدینی به اسم «سیدخلیل صحاف‌زاده» به دلیل کهولت سن، کار صحافی را رها می‌کند و مشغول خرید و فروش کتاب‌های قدیمی و خطی می شود. او با نوه اش «دنیا» که دانشجوی رشته فیزیک است، اختلافاتی دارد و پسرش «محمود» هم بر سر سهم‌الارثش با پدر و دنیا کشمکش دارد.

حسین محجوب (سید خلیل صحاف‌زاده)، محمد کاسبی (جلیل)، باران کوثری (دینا)، پوریا پورسرخ (شاهین)، برزو ارجمند (رامین)، حمید ابراهیمی (محمود)، سیروس گرجستانی (حشمتیان)، ثریا قاسمی (عهدیه)، اردلان شجاع کاوه (دکتر)، هایده حائری (همسر حشمتیان)، مهران رجبی (محلوجی)، محسن قاضی مرادی (بهادری). این‌ها اسامی بازیگران شخصیت‌های سریال هستند که بازی‌های بسیار خوبی از خودشان ارایه داده‌اند و شخصیت‌ها را باورپذیر ساخته‌اند.

“سریال اغما،”
 سریالی ۳۰ قسمتی به کارگردانی سیروس مقدم و تهیه کنندگی رضا جودی که از شبکه اول سیما در ماه رمضان ۱۳۸۷ پخش شد. این سریال در نظر سنجی سایت صدا و سیما به عنوان محبوب‌ترین سریال تلوزیونی ماه رمضان ۸۶ شناخته شد .

داستان دکتر طه پژوهان با بازی امین تارخ را دنبال می‌کند که یک پزشک فوق متخصص جراحی مغز و اعصاب است. او به دلیل جراحیهای موفقیت آمیزش بروی رزمندگان در جبهه‌ها به پنجه طلایی مشهور است. او اکنون به دلیل بیماری حاد همسرش مولود (شیرین بینا) بر سر دو راهی قرار دارد از طرفی عرف پزشکی مانع جراحی همسرش توسط اوست ولی مولود اصرار دارد که فقط توسط پژوهان جراحی شود. از سویی تنها فرزند آنها پری (نفیسه روشن) مخالف این عمل جراحی توسط پدر است./م


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.