مروری بر آلوده و پاکترین استانهای اینترنتی ایران

براساس آمارهای منتشر شده شهریورماه امسال به ترتیب استان‌های مازندران و تهران به طور مشترک اصفهان و بوشهر به ترتیب رتبه‌های اول تا سوم آلوده‌ترین شهرهای اینترنتی را از آن خود کرده‌اند.

به گزارش سه نسل به نقل از ایسنا، در آخرین ماه تابستان امسال پس از چند ماه متوالی تهران از صدر جدول آلوده‌های اینترنتی فاصله گرفته و جای خود را به مازندران داد و این شهر با ۱۵ آدرس ارسال کننده بدافزار در صدر آلوده‌های اینترنتی قرار گرفت.

تهران نیز با ۱۰ سایت ارسال‌کننده بدافزار رتبه دوم را به خود اختصاص داد و پس از آن اصفهان، بوشهر و کردستان هر یک با هشت آدرس آلوده رتبه سوم این جدول را به خود اختصاص دادند.

آذربایجان شرقی و فارس هر یک با شش سایت آلوده و پس از آنها خوزستان، گلستان و همدان هر یک با چهار سایت آلوده در رده‌های بعدی جدول آلوده‌های اینترنتی قرار دارند.

اما استان‌های مرکزی، کهگیلویه وبویراحمد، سیستان و بلوچستان، سمنان، چهار محال و بختیاری و آذربایجان غربی هر با یک سایت ارسال‌کننده بدافزار به عنوان پاک‌ترین شهرهای اینترنتی کشور در شهریور ۹۱ شناخته شده‌اند.

استان‌های یزد، گیلان و کرمان نیز هر یک با دو سایت ارسال کننده بدافزار و کرمانشاه و خراسان رضوی هر یک با سه آدرس آلوده در رتبه‌های دوم و سوم جدول پاک‌ترین‌های اینترنتی قرار دارند.

بنابر اعلام مرکز مدیریت امداد و هماهنگی عملیات رخدادهای رایانه‌ای (ماهر) مردادماه امسال تهران با ۶۵ آدرس آلوده و مازندران با ۲۹ آدرس آلوده‌ترین و کردستان و اردبیل هر یک با یک سایت آلوده به عنوان پاک‌ترین شهرهای اینترنتی کشور معرفی شدند.

شهریورماه امسال نیز یزد با ۱۸۸ مورد،‌ آذربایجان شرقی با ۱۴۶ مورد و تهران با ۱۴۱ سایت ارسال کننده بدافزار آلوده‌ترین شهرهای اینترنتی کشور بودند.


جدیدترین مقاله های آی تی و موبایل

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.