مروری بر تاریخچه مازراتی کواتروپورته

۲۰م آذر ،

سال ۲۰۲۴ پنجاهمین سالگرد مازراتی کواتروپورته است و این خودروساز قصد دارد نسخه تازه از این خودرو را ارایه کند .

  ،  در اینجا مروری بر ۵ مدل قبلی این خودرو خواهیم داشت. این خودروساز سال آینده ششمین نسل کواتروپورته راه اندازی خواهد کرد.

مازراتی اولین خودرو اسپرت ایتالیایی استیشن را سال ۱۹۶۳ ارایه کرد . در آن زمان مازراتی که با ارایه ۳۵۰۰GT کوپه به موفقیت رسیده بود یک خودرو ۴ درب را ارایه کرد که این خودرو الهام بخش یک مدل ۴ درب اسپرت بود که به کواتروپورته تبدیل شد.

این خودرو اولین مازراتی ۴ درب و سریع ترین بود که ظرفیت ۴ سرنشین را داشت .

سقف سرعت این خودرو نزدیک به ۱۴۰ اسب بخار بود . موتور این خودرو ۴٫۱ لیتری V8 بود که بعدها به موتور ۴٫۷ لیتری ارتقاء یافت که ۱۵۸ اسب بخار قدرت داشت .

مازراتی کواتروپورته دوم در سال ۱۹۷۴ طراحی شد را ارایه کرد . این خودرو با همکاری سیتروئن با موتور ۳ لیتری V6 برابر با ۱۹۰ اسب بخار قدرت داشت و به تعداد محدودی ارایه شد.

پس از مشکلات مالی سیتروئن در سال ۱۹۷۴ ، مازراتی در سال ۱۹۷۹ کواتروپورته سوم را ارایه کرد .این خودرو به موتور ۴٫۱ لیتری V8 با سیستم RWD ارایه شد . مدتی بعد یک موتور ۴٫۹ لیتری با قدرت ۲۸۰ اسب بخار نیز ارایه شد و در سال ۱۹۸۶ خاص از این خودرو ارایه شد که به رولز رویس ایتالیایی معروف شد.

مازراتی در سال ۱۹۹۴ چهارمین کواتروپورته را با همکاری فیات ارایه کرد . این خودرو با ۳ موتور ۲ لیتری ، ۲٫۸ لیتری و ۳٫۲ لیتری ارایه شد که بیشتر خریداران مدل ۲٫۸ لیتری را انتخاب کردند .

در سال ۱۹۹۷ فراری همکاری با مازراتی را آغاز کرد و در سال ۲۰۰۴ مازراتی پنجمین کواتروپورته را به شکل به روز شده با همکاری فراری ارایه کرد .

مازراتی پنجمین کواتروپورته را با موتور ۴٫۲ لیتری و قدرت ۱۶۷ اسب بخار ارایه کرد که در ۵٫۶ ثانیه به شتاب ۶۲ مایل در ساعت می رسد. این خودرو سپس در سال ۲۰۰۹ با چهره تازه و موتور ۴٫۷ لیتری V8 به بازار آمد.

آخرین کواتروپورته با طراحی فراری با دو موتور توربوشارژ ۳ لیتری V6 با قدرت ۴۰۷ اسب بخار و ۳٫۸ لیتری V8 با قدرت ۵۲۳ اسب بخار ارایه شده است. این خودرو در ۴٫۷ ثانیه به شتاب ۶۲ مایل در ساعت می رسد.

فروش نسل ششم این خودرو از سال آینده آغاز خواهد شد.

منبع:عصرخودرو
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.