مروری بر مهمترین اخبار “سیاسی”دوشنبه

مهمترین عناوین خبری گروه “سیاسی” که در روز دوشنبه منتشر شده است موضوعاتی چون:رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات منصوب شد ، کسالت رئیس‌جمهور، جلسه مجمع نمایندگان خراسان شمالی و گلستان را به وقت دیگری موکول کرد ، پیشنهادی که منطبق با عزت ایران نباشد را نخواهیم پذیرفت/ پیگیری حقوقی پرونده “ماجد‌الماجد” به طور جدی ادامه دارد و… است

مهمترین عناوین خبری گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه به شرح زیر است:

نمایندگان مجلس حق اعتراض دارند اما توهین آنها قابل تعقیب است

http://cdn.yjc.ir/files/fa/news/1392/10/16/1903049_451.jpg

 دادستان کل کشور گفت: نمایندگان حق دارند اعتراض خود را نسبت به مسایل مختلف مطرح کنند اما نباید همراه توهین باشد که در این شرایط قابل تعقیب است.

راهبرد اشتباه آمریکا درباره منافقین راه به جایی نمی‌برد/ واشنگتن منتظر دردسرهای جدید منافقین باشد
 دبیرکل بنیاد هابیلیان با بیان اینکه کار آمریکا مبنی بر وارد مذاکره شدن با منافقین را اشتباه این کشور دانست و گفت: این کشور گروهک تروریستی منافقین را به عنوان یک “طرف” گفتگو قرار داده و به دنبال این راهبرد موضوع منافقین پیچیده‌تر خواهد شد.

کمیته فیلترینگ در شبکه‌های اجتماعی صفحه ندارد
دادستان کل کشور اظهار داشت: اخیراً به نام دبیرخانه فیلترینگ صفحه‌ای را باز کردند و در همان صفحه گفتند که فلان سایت بسته شده یا فلان شبکه اجتماعی می‌خواهد بسته شود که این موضوع می‌تواند التهاب و دردسر ایجاد کند.

برگزاری مراسم بزرگداشت شهید احمدی روشن با حضور مسئولان سازمان انرژی اتمی
مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف گفت: مراسم بزرگداشت یاد و خاطره شهدای جهاد علمی با حضور خانواده معظم شهید احمدی روشن و مسئولان سازمان انرژی اتمی برگزار می‌شود.

رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات منصوب شد
با حکم وزیر آموزش و پرورش رئیس مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات منصوب شد.

وزارت امور خارجه دفاع حقوقی و قانونی از منافع ملی در حوزه سایبری را وظیفه خود می‌داند
 در دیدار وزیر امور خارجه و رئیس سازمان پدافند غیر عامل کشور عنوان شد؛وزارت امور خارجه با حساسیت نسبت به اقدامات دشمن در حوزه سایبری ،دفاع قانونی از منافع ملی را وظیفه جدی خود می داند.

کسالت رئیس‌جمهور، جلسه مجمع نمایندگان خراسان شمالی و گلستان را به وقت دیگری موکول کرد
اعضای مجمع نمایندگان استان خراسان شمالی و گلستان در مجلس از لغو جلسه امروز مجمع نمایندگان این دو استان با رئیس‌جمهور به دلیل کسالت وی خبر دادند.

بررسی توافقنامه ژنو در مرکز پژوهش‌ها و ارائه گزارش آن به مسئولان کشور
 رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی گفت: وقتی توافقنامه ژنو بسته شد، افرادی در مرکز پژوهش‌ها این موضوع را در کمیته‌های مختلف بررسی و گزارش آن را به مسئولین کشور ارائه کردند.

کمیته فیلترینگ در شبکه‌های اجتماعی صفحه ندارد/ آخرین جزئیات پرونده “ب.ز”میلیاردر نفتی بازداشت شده/ توهین نمایندگان مجلس قابل تعقیب است
 سخنگوی قوه قضاییه گفت: برخی شبکه‌های اجتماعی مفسده انگیزند و امکان تفکیک آنها نیست، ما در قوه قضاییه وظیفه داریم که جلوی فساد را بگیریم.

پیشنهادی که منطبق با عزت ایران نباشد را نخواهیم پذیرفت/ پیگیری حقوقی پرونده “ماجد‌الماجد” به طور جدی ادامه دارد
سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای مشارکت و کمک به حل بحران از طریق سیاسی اعلام داشته و این موضع اصولی کشورمان است، گفت:‌ هیچ پیشنهادی که منطبق با عزت جمهوری اسلامی ایران نباشد را نخواهیم پذیرفت.

القاعده مولود آمریکا؛ مروج وحشیانه‌ترین روش‌های تروریستی به نام اسلام
 عده‌ای تصور می‌کنند “القاعده” با آمریکا واقعاً می‌جنگد اما حقیقت این است که “القاعده” خود را دشمن آمریکا جلوه می‌دهد تا در سوریه، عراق، لبنان، پاکستان، افغانستان و سایر کشورهای اسلامی، سیاست‌های آمریکا را به پیش ببرد و با نفوذ انقلاب اسلامی ایران و مبارزه واقعی امت اسلام با شیطان بزرگ، مقابله کند.


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: سایت خبری تحلیلی ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.