مروری بر مهمترین اخبار “سیاسی” روز جمعه

مهم ترین عناوین خبری گروه “سیاسی” که در روز جمعه منتشر شده است عناوینی چون : آشنایی با بالاترین و جدی‌ترین تهدید انقلاب اسلامی، انزجار بیش از پیش ملت‌های منطقه از آمریکا با سفر وزیر دفاع این کشور به خاورمیانه، وضعیت نگران کننده ارامنه در سوریه و … است.

مهمترین عناوین باشگاه خبرنگاران به انتخاب سردبیر مجله شبانه باشگاه خبرنگاران به شرح زیر است:

“تهدید نرم سیاسی” امروز بالاترین و جدی‌ترین تهدید انقلاب اسلامی است

http://www.yjc.ir/files/fa/news/1391/5/12/204897_297.jpg

سردار سرلشکر جعفری گفت: امروز بالاترین و جدی‌ترین تهدید انقلاب اسلامی، “تهدید نرم سیاسی” است و بسیجیان هستند که باید با حضور فعال خود در حلقه‌های صالحین برای مقابله با تهاجمات فرهنگی دشمنان که در اوج خود قرار دارد‌، آماده شوند.

حکم دیوان عدالت لازم‌الاجراست/ دولت باید تمکین کند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رای این دیوان مبنی بر ابطال حکم انتصاب سعید مرتضوی، لازم‌الاجرا بوده و باید دستگاه اجرایی از این تصمیم تمکین کند.

دولتمردان ترکیه حکومت خود را بر خون‌های ریخته شده بسیاری استوار کرده‌اند/ وضعیت ارامنه در سوریه نگران‌کننده است
نماینده ارامنه اصفهان و جنوب ایران با بیان اینکه وضعیت ارامنه در سوریه نگران‌کننده است، گفت: ترکیه از حیث سیاسی به شدت دچار مشکل هویتی است و دولت مردانی که در ترکیه بر سر کارآمده‌اند، حکومت خود را بر مبنای خون‌های ریخته شده بسیاری استوار کرده‌اند.

اندیشه‌های امام(ره) در سطح جهان ماندگار و جاودانه است
دبیر کل دفتر تحکیم وحدت اندیشه های امام را برگرفته از فطرت الهی دانست و افزود: اندیشه های امام بازتاب جهانی دارند .

جنبش عدم تعهد باید در جهت منافع ملت‌ها حرکت کند
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: جنبش عدم تعهد باید اولویت کاری خود را در مبارزه با زیاده‌خواهی مستکبران قرار دهد.

تحقق اقتصاد مقاومتی همکاری دستگاه‌ها را می‌طلبد
عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور در مجلس گفت: همکاری متقابل دستگاه‌ها عاملی موثر در تحقق اقتصاد مقاومتی است و با به ثمر نشستن آن می توانیم توطئه‌های دشمن را خنثی کنیم.

سیاست تحریم نفتی علیه ایران محکوم به شکست است
دبیر دوم کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلسبا بیان اینکه سیاست تحریم نفتی علیه ایران محکوم به شکست است، گفت: با جایگزینی بازارهای دیگر به جای صنایع نفتی در صادرات، در برابر تحریم‌ها موفق عمل می‌کنیم.

ملت مسلمان ترکیه جلوی توهمات دولتمردان این کشور را خواهند گرفت
نماینده اهل سنت در مجلس گفت: روشی که اردوغان در پیش گرفته به سرانجام خاصی نمی‌رسد و روزی خواهد رسید که ملت مسلمان ترکیه جلوی بزرگ‌بینی و توهمات دولتمردان این کشور را خواهند گرفت.

انتخابات از ارزش گرایی فاصله گرفته است

http://www.yjc.ir/files/fa/news/1391/5/11/202272_589.jpg

عضو کمیسیون قضایی مجلس هشتم گفت: قانون انتخابات به بازنگری نیاز دارد، اکنون انتخابات از ارزش گرایی فاصله گرفته است.

وقتی با شعار اقتصادی آمدید هشدار دادیم که فرهنگ مغفول نماند!

http://www.yjc.ir/files/fa/news/1391/5/13/205602_716.jpg

دبیر سیاسی دفتر تحکیم وحدت خطاب به احمدی‌نژاد گفت: دولت نهم با شعارهای اقتصادی آمد و ما هشدار دادیم که فرهنگ نباید مغفول و مظلوم بماند؛ اما افسوس که امروز می گوییم فرهنگ را به لیبرالیسم آلوده نکنید.

حکم دیوان عدالت لازم‌الاجراست/ دولت باید تمکین کند
نماینده مردم تهران در مجلس گفت: رای این دیوان مبنی بر ابطال حکم انتصاب سعید مرتضوی، لازم‌الاجرا بوده و باید دستگاه اجرایی از این تصمیم تمکین کند.

انزجار بیش از پیش ملت‌های منطقه از آمریکا با سفر وزیر دفاع این کشور به خاورمیانه
یک کارشناس سیاست خارجی گفت:سفر مقامات آمریکایی به خاورمیانه باعث انزجار بیش از پیش ملت‌های منطقه از سیاست های خصمانه این کشور شده و انزوای هرچه بیشتر آمریکا را در پی خواهد داشت.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.