مرور تبلت سرفیس به همراه عکس‌ها و ویدئوی آنباکس آن

نوشته شده توسط علیرضا مجیدی در تاریخ ۷ آبان

با وجود همه مرورها و نقدهایی که می‌توان با مراجعه به سایت و وبلاگ‌های معتبر در مورد گجت‌های مختلف خواند، باز هم وقتی شخصا یک وسیله را در دست می‌گیریم، همیشه به مطالب و چیزهای جالبی می‌رسیم که برخورد شخصی با آنها برایمان جالب است، در مورد سرفیس هم همین طور است.

به لطف خواننده و نویسنده خوب «یک پزشک» آقای فدیک اشکواری که سرفیس را پیش‌خرید کرده بودند، حالا می‌توانیم یک مرور کوتاه سرفیس را به همراه عکس‌های اختصاصی آن بخوانیم و ببینیم، در انتهای پست می‌توانید ویدئوی آنباکس آن را هم دانلود کنید.

فدیک اشکواری: اولین موردی که هنگام کار با سرفیس توجه‌ام را جلب کرد زیبایی و کیفیت ساخت بدنه است. هرچند سرفیس نسبت به یک تبلت ۷ اینچی یا اسمارت‌فون سنگین‌تر است، ولی زیاد از آی‌پد سنگین‌تر نیست.

وصل کردن کیبرد و جدا کردن‌اش بسیار ساده است و آهنربا کار خودش را خیلی خوب انجام می‌دهد. ضمنا صدای کلیکی که می‌دهد بسیار جالب است. در شارژر هم از همین تکنولوژی استفاده شده و آهنربا کار را بسیار آسان کرده.
هر دو کیبرد مجازی و واقعی به راحتی کار می‌کنند و احساس خوبی به کاربر می‌دهند. من با کیبردهای پلاستیکی برای آی‌پد کار کرده‌ام، ولی این کیبرد کلا فرق می‌کند.

ویندوز RT برای کاربر معمولی بسیار شبیه ویندوز ۸ پرو است با این فرق که تعداد اپلیکیشن‌ها در استور خیلی کم است ( با iOS و اندروید که دیگر مقایسه هم نمی‌کنم) و مایکروسافت باید فکری برای استور خود بکند.

سرفیس کار وب‌گردی ، تماشای فیلم و غیره را که از یک تبلت انتظار می‌رود، به راحتی و بدون «لگ» انجام می‌دهد . آفیس که به صورت پیش فرض روی آن نصب شده برای کارهای اداری و دانشجویان کار کردن را راحت کرده و این دستگاه را به یک محصول اقتصادی برای خیلی‌ها تبدیل می‌کند.

کیفیت دوربین‌های سرفیس بسیار پایین است و بیشتر برای ویدئوکنفرانس مناسب است، نه عکاسی و فیلمبرداری. هرچند که عکاسی با یک دستگاه ۱۰ اینچی تا اندازه‌ای غیرکاربردی است.

یکی دیگر از موارد جالب در هنگام مرور وب، این است که سایت‌ها سرفیس را به صورت پی‌سی شناسایی می‌کنند نه موبایل و سایت مخصوص پی‌سی را نمایش می‌دهند.

کیفیت صفحه نمایش با اینکه رتینا نیست، بسیار خوب است و مخصوصا زیر نور آفتاب هیچ مشکلی برای خواندن متن نیست.

یکی از نکات منفی سرفیس باقی ماندن اثر انگشت بر روی صفحه و بدنه تبلت است.

ویدئوی آنباکس سرفیس را می‌توانید در اینجا در یوتیوب ببینید یا از اینجا با اندازه ۲۶٫۸۱ مگابایت دانلود کنید.

Print FriendlyPrint Get a PDF version of this webpage PDF

پستهای مشابه

  1. نقش تبلت در مرور اخبار
  2. ویدئوی آنباکس آی‌پد جدید
  3. تبلت/پی‌سی، تبلت و گوشی ویندوز ۸ سامسونگ: معرفی سری ATIV
  4. استیو وزنیاک «سرفیس» می‌خواهد
  5. تبلت هفت اینچی جدید سامسونگ از سه هفته دیگر وارد بازار می‌شود


یک پزشک

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.