مرکز تولید لپ‌تاپ‌های وایو سونی فروخته شد

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت سونی در حال فروش مرکز تولیدکننده رایانه‌های شخصی VAIO به "مرکز شرکای صنعتی ژاپن"(JIP) است تا در آینده بتواند تمرکز بیشتری بر گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی داشته باشد.
شرکت سونی به صورت رسمی اعلام کرد مرکز تولید رایانه‌های شخصی خود را به فروش می‌رساند و آن را به یک شرکت زیرمجموعه کاملا مستقل تبدیل می‌کند که این اتفاق معمولا اولین گام در واگذاری یک بخش از شرکت‌های بزرگ محسوب می‌شود.
 
به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از سلولار- نیوز، این شرکت برخلاف تغییر ساختارهای صورت گرفته توضیح داد که پیش‌بینی نمی‌کند دو بخش مجزای آن در آینده نزدیک به سوددهی برسند.
 
این تغییرات در شرایطی حاصل می‌شود که این شرکت ژاپنی پیش‌بینی کرده است برای سال جاری مالی بیش از ۱٫۱ میلیارد دلار ضرر مالی خالص پیش‌بینی می‌کند.
 
با این اتفاق شرکت سونی در حال فروش مرکز تولیدکننده رایانه‌های شخصی VAIO به "مرکز شرکای صنعتی ژاپن"(JIP) است تا در آینده بتواند تمرکز بیشتری  بر گوشی‌های هوشمند و رایانه‌های لوحی داشته باشد.
 
سونی به عنوان بخشی از واگذاری این مرکز به شرکت JIP قصد دارد توسعه، تولید و فروش رایانه‌های شخصی خود را از بهار ۲۰۲۴ در بازار جهانی متوقف کند.
 
گفته می‌شود که بین ۲۵۰ تا ۳۰۰ کارمند شرکت سونی که در مرکز تولید رایانه‌های شخصی این شرکت مشغول به فعالیت می باشند،‌ توسط شرکت JIP به کار گرفته خواهند شد.
 
این شرکت تصمیم گرفته است تا پایان سال ۲۰۲۴ میلادی هزینه‌های دفتر مرکزی خود را تا ۳۰ درصد کاهش دهد.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.