مرکز زبان‌های خارجی دانشگاه تهران در رتبه اول آسیا

۳۰م آذر ،

رییس مرکز زبان‌های خارجی دانشگاه تهران با بیان اینکه «در بین مراکز دولتی و دانشگاهی آموزش زبان در ایران و آسیا رتبه اول را داریم»، گفت: رتبه این مرکز در بین مراکز دولتی دنیا، پنجم است.

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دکتر « دهمرده » در نشست تاسیس بعضی گروه‌های تازه آموزشی در مرکز زبان‌های خارجی دانشگاه تهران با بیان اینکه « اولویت ما با توجه به ظرفیت موجود، کسب رتبه اول دنیا در آینده نزدیک است»، اظهار کرد: درحال حاضر ۳۰ زبان در مرکز زبان دانشگاه تهران تدریس می‌شود که با توجه به ظرفیتی که داریم، کسب رتبه اول دنیا کار سختی نیست.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال ۹۰ در این مرکز ۱۰ زبان تدریس می‌شد، تصریح کرد: از سال قبل تاکنون زبان‌های باستان، لاتین، سوئدی، پرتغالی، هندی، ارمنی، فارسی باستان، گرجی، اردو و سانسکریت در این مرکز تدریس شده است که امیدواریم تا پایان سال جاری زبان‌های تازهی چون سواحلی، یونانی باستان و تازه و آرامی را به این زبان‌ها اضافه کنیم.

دهمرده با اشاره به تعداد بیش از ۱۰۰ استاد و ۲۰۰۰ دانشجو در مرکز زبان‌های خارجی دانشگاه تهران، گفت: در کنار گسترش کمی، یکی از اولویت‌های ما، گسترش کیفی است که این مرکز را به عنوان برترین مرکز برای آموزش‌های زبان در دیگر کشورها الگو کنیم.

وی از راه‌اندازی وب‌سایت مرکز زبان‌های خارجی دانشگاه تهران در آینده نزدیک خبر داد و گفت: ما دوره‌های زبان را در حال حاضر برای ارگان‌های مختلف دولتی از جمله ریاست جمهوری برگزار می‌کنیم. همچنین دوره‌هایی را نیز برای اعضای هیات علمی دانشگاه تهران داریم که به دنبال گسترش آن در دانشگاه‌های دیگر هستیم.

رییس مرکز زبان‌های خارجی دانشگاه تهران با اشاره به علاقه‌مندی این مرکز برای انعقاد قراردادهایی با دانشگاه‌های کشورهای ارمنستان و گرجستان، گفت: درحال حاضر قراردادهایی با کشورهای ژاپن و لبنان برای مدارک مشترک منعقد کرده‌ایم.

دهمره افزود: همچنین در بحث مواد کمک آموزشی از جمله کتاب و منابع، نیازمند کمک این کشورها هستیم، چرا که منابع آکادمیک زبان ارمنی و گرجی در کشور ایران کم داریم.

همچنین در این مراسم گریگور آراکلیان، سفیر ارمنستان در ایران گفت: ما آمادگی داریم که نسبت به تامین کتب و منابع ارمنی، تمامی کمک‌های لازم را انجام دهیم.

وی افزود: در ایران هیچ ارمنی را نمی‌توان پیدا کرد که مسلط به زبان مادری خود نباشد؛ درحالی که در هیچ جای دنیا این چنین نیست.

همچنین گیورگی جانجغاوا، سفیر گرجستان در ایران، نیز از اعلام آمادگی این سفارت برای تامین کتب مربوط به زبان گرجی خبر داد.

انتهای پیام


ایسنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.