مرگبارترین مسابقات اتومبیل‌رانی دنیا +عکس

به گزارش سه نسل ، از همان ابتدایی که خودرو اختراع شده است مسابقات اتومبیل ارنی نیز بوده اند و افراد با خودروهای خودشان به مسابقه با یکدیگر پرداخته اند. این مسابقات تلفات زیادی نیز در طول این سال ها برجای گذاشته است.

مسابقات از پاریس تا مادرید

یکی از قدیمی ترین و همچنین خطرناک ترین مسابقات اتومبیل رانی در طول تاریخ مسابقاتی بوده است که در سال های ۱۹۰۳ به بعد از پاریس تا مادرید برگزار می شده اند. در این مسابقات ۲۷۵ خودرو شرکت می کردند. این مسابقات به خاطر نبود امکانات و این که خودروهای ایمنی لازم را نداشتند بسیار خطرناک بود. یکی از اصلی ترین مشکلات این مسابقات جمعیت بسیار زیاد افراد مشتاق بود که گاهی از میان آن ها نیز کسی کشته می شود. واژگون شدن و خارج شدن از مسیر یکی از عوامل مهم کشته شدن افراد در این مسابقات بود. در طی سال ها رانندگان بسیاری جان خودشان را در این مسابقه انجام دادند.

مسابقات چندهزار مایلی

این مسابقات بعد از بسته شدن مسابقات پاریس تا مادرید توسط شرکت پورشه، الفارومئو و فراری آغاز شد. در آن زمان خودروهای بسیار سریع شده بودند اما راننده ها همچنان در سطح بسیار پایینی بودند. این مسابقه از برشا تا رم برگزار می شد اما تصادفات وحشتناکی که در آن رخ داد باعث شد که حتی یکی از خون خوارترین انسان های دنیا “بنیتو موسولینی” نیز به سطوح اید و آن را ممنوع کند. البته سال های بعد از ان نیز این مسابقه با نام های مختلف در خیابان های شهر برگزار می شد و هر بار تلفات زیادی برجای می گذاشت. این مسابقه در سال ۱۹۵۷ به خاطر یک تصادف بسیار سخت و کشته شدن نزدیک به ۱۲ نفر بسته شد.

مسابقات باجا ۱۰۰۰

یکی از اولین مسابقات خارج از جاده ای که در دنیا برگزار شده است باجا ۱۰۰۰ نام دارد چرا که در منطقه باجا در جنوب کالیفرنای برگزار می شود. این مسابقات هر ساله جان انسان های بسیار زیادی را گرفته است و تصادف های بسیاری زیادی در آن رخ می دهد. از جمله مهمترین اتفاقات سقوط و یا افتادن در چاله های عمیقی که در آن منطقه وجود داشت بود. این مسابقات همچنین محلی برای خلافکاران است تا آن ها بتوانند از این مسابقات استفاده و به فروش مواد مخدر بپردازند.

مسابقات نوربررینگ

یکی از مرگبارترین مسابقاتی که تا به حال برگزار شده است مسابقات پیست نوربررینگ در آلمان است. این مسابقات که برای خودروی های فرمول ۱ برگزار می شود از سال ۱۹۲۷ کار خودش را آغاز مرد و البته طی ۱۵ سال ابتدایی جان ۵ راننده فرمول یک را گرفت پس از ان این پیست چندین بار مورد بازرسی قرار گرفت و هر بار میزان خطرناکی آن به یک اندازه بود. تا سال ۱۹۷۰ نزدیک به ۲۵ راننده فرمول ۱ جان خودشان را در این مسابقات از دست دادند. این پیست به عنوان خطرناکترین پیست دنیا نیز شناخته می شود.

مسابقات ۲۴ ساعته

یکی از قدیمی ترین و همجنین سخت ترین مسابقات ماشین سواری در دنیا که ۹۰ سال سن دارد مسابقات ۲۴ ساعته فرانسه است. این مسابقات هر ساله در ماه ژوئن برگزار می شود و در آن نه تنها خودروها بلکه راننده های نیز از نظر استفامت و توانایی محک می خورند. این مسابقات با خودروهایی بسیار قوی برگزار می شود و بسیاری از خودروهایی که در آن شرکت دارند با سرعت های سرسام آوری حرکت می کنند و همین می تواند دلیلی بر خطرناک بودن این مسابقه باشد. در طی سال های که این مسابقه در حال برگزاری است ۳۴ راننده جان خودشان را از دست داده اند.

رالی داکار

شاید هیچ مسابقه ای را نتوانید به اندازه رالی داکار معروف و مشهور دانست تقریبا تمام افرادی که تلویزیون نگاه می کنند حداقل یکبار اسم این مسابقه را شنیده اند. رالی داکار در حالی که بسیار مشهور است بسیار مرگبار نیز هست و هر ساله حداقل یک نفر جان خودش را در این مسابقات از دست می دهد. تا به حال بیش از ۵۰ نفر جان خودشان را در این مسابقه انجام داده اند و افراد بسیار زیادی نیز در صحرا گم شده و تا پای مرگ پیش رفته اند.

ممتازنیوز


جدیدترین مطالب تفریح و سرگرمی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.