مرگ بیش از ۱۱۰۰ عابرپیاده در تصادف رانندگی در سه ماهه ۹۱

مرگ بیش از ۱۱۰۰ عابرپیاده در تصادف رانندگی در سه ماهه ۹۱

سازمان پزشکی قانونی از مرگ یک‌هزار و ۱۰۳ عابر پیاده در پی وقوع حوادث رانندگی در سه ماهه امسال خبرداد.

به گزارش سرویس «حوادث» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، بر اساس آمارهای سازمان پزشکی قانونی، سالمندان و خردسالان یعنی افرادی که در تردد شهری نیاز به مراقبت بیشتری از سوی رانندگان دارند بیشترین درصد تلفات عابران پیاده را تشکیل می دهند چرا که خردسالان به دلیل اینکه درک درستی از میزان سرعت وسایل نقلیه ندارند به محض رسیدن به خیابان و بی‌توجه به خودروهای در حال تردد به میان خیابان می‌دوند و در سالمندان هم به دلیل کاهش قوای جسمی و ناتوانی در حرکت و نداشتن سرعت عمل لازم، تصادفات بیشتری رخ می‌دهد.

عدم‌توجه به خط کشی‌های عابرپیاده از سوی عابران و رانندگان و همچنین عدم‌استفاده از پل‌های عابرپیاده نیز در وقوع تصادف برای عابران پیاده ، دلیل شایع دیگری است.

تنها در سه ماهه نخست امسال از بین یک‌هزار و ۱۰۳ تن عابرپیاده‌ای که در تصادفات رانندگی جان باخته‌اند، ۶۸٫۸ درصد تلفات آن به ترتیب با ۵۲٫۱ درصد و ۱۶٫۷ درصد مربوط به سالمندان و خردسالان است.

بررسی این درصدها در سایر رده‌های سنی نیز بیانگر این است که عابران پیاده ۴۰ تا ۴۹ ساله با ۹٫۱ درصد، ۳۰ تا ۳۹ ساله با ۸٫۳ درصد و ۱۸ تا ۲۴ ساله با ۵٫۸ درصد در رده‌های سنی بعدی پس از سالمندان و خردسالان هستند.

به گزارش ایسنا، تعداد عابران فوت شده در حوادث رانندگی سه ماهه نخست سال گذشته یک‌هزار و ۱۴۴ تن بود که بررسی آمارها کاهش ۳٫۶ درصدی را نشان می‌دهد.

سازمان پزشکی قانونی با یادآوری اینکه تغییر ترکیب جمعیتی و حرکت به سوی سالمندی مسئله مهم پیش روی جامعه ماست، به طوری که به گفته کارشناسان تا ۲۰ سال آینده، حدود یک سوم جامعه ایران به دوره سالمندی می‌رسند بر ضرورت مناسب‌سازی معابر برای تسهیل در رفت و آمد سالمندان در برنامه‌ریزی مدیریت شهری در همه شهرهای کشور تاکید کرد.

چهارشنبه ۴ مرداد   ۱۵:۵۶


منبع:عصرخودرو

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.