مرگ سالانه ۱ میلیون و۲۴۰ هزار نفر بر اثر تصادفات رانندگی در جهان

۲۴م اسفند ،
ممتاز نیوز : بر اساس تازهترین گزارش سازمان جهان بهداشت که امروز انتشار یافتن یافت هرساله ۱ میلیون و ۲۴۰ هزار نفر در جهان به سبب صدمات ناشی از تصافات ترافیکی جان خود را از دست می هند.

به گزارش ممتاز نیوز به نقل از مرکز اطلاعات سازمان ملل متحد ؛ در “گزارش جهانی وضعیت ایمنی جاده ای ۲۰۲۴: حمایت از دهه اقدام” آمده است ۵۹ درصد از آنانی که در تصادفات ترافیکی کشته می شوند بین ۱۵ تا ۴۴ سال سن دارند که ۷۷ درصد ایشان مذکر می باشند.

گزارش مذکور شامل اطلاعات از ۱۸۲ کشور شامل ۱۹ کشور از منطقه شرق مدیترانه    می گردد که بعد از آفریقا بالاترین میزان مرگ و میر جاده ای در جهان را دارد و در مجموع این  کشورها ۹۹ درصد از جمعیت جهان را تشکیل می دهند.

سازمان جهان بهداشت می گوید درمنطقه آفریقا خطر مرگ به سبب جراحت تصادف ترافیکی ۱/۲۴ در هر ۱۰۰ هزار نفر، در منطقه شرق مدیترانه ۳ / ۲۱ در هر ۱۰۰ هزار نفر و در منطقه اروپا ۳ / ۱۰ در هر ۱۰۰ هزار نفر است.

این گزارش نشان می دهد فقط ۲۸ کشور شامل ۷ درصد از جمعیت جهان، دارای قوانین جامع ایمنی جاده ای در مورد  ۵ عامل کلیدی خطرناک یعنی رانندگی در حال مستی، سرعت غیر مجاز، استفاده نکردن از کلاه ایمنی موتورسیکلت، نبستن کمربند ایمنی و رعایت نکردن نکات ایمنی برای کودکان می باشند.

منبع: ممتاز نیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.