مرگ قاضی «منصوری» در صدر اخبار حقوقی هفته گذشته

خبر مرگ قاضی منصوری یکی از متهمان پرونده اکبر طبری، ادامه رسیدگی به پرونده طبری و … پربازدیدهای اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.

به گزارش ممتازنیوز به نقل از ایسنا، پربازدیدهای اخبار حقوقی و قضایی هفته گذشته  به شرح زیر است:

برگزاری پنجمین جلسه دادگاه اکبر طبری

در اولین جلسه دادگاه در ۱۸ خردادماه، رسول قهرمانی نماینده دادستان، کیفرخواست اکبر طبری و متهمان دیگر این پرونده را قرائت کرد.

در دومین جلسه دادگاه در  ۲۱ خردادماه، اکبر طبری در دفاع از خود گفت:  ۲۰ سال خدمت صادقانه به قوه قضائیه داشته‌ام.

در سومین جلسه دادگاه در ۲۵ خردادماه لیسانس طبری هم زیر سوال رفت.

 در چهارمین جلسه دادگاه در ۲۷ خردادماه، وکیل مشایخ یکی از متهمان پرونده طبری گفت: موکلم توبه کرده است.  

محمدعلی نجفی به ۴ ماه حبس محکوم شد

حمیدرضا گودرزی وکیل مدافع محمدعلی نجفی گفت: موکلم در پرونده شکایت الیاس قالیباف از او به اتهام افترا به ۴ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

مرگ قاضی منصوری؛ دیگر متهم پرونده اکبر طبری

سردار هادی شیرزاد رئیس پلیس بین‌الملل نیروی انتظامی گفت که خودکشی و مرگ غلامرضا منصوری از سوی پلیس اینترپل در بخارست تأیید شد.

اعلام گزارش آسیه پناهی تا دو روز آینده/ درباره علت مرگ منصوری فعلا نمی‌توان نظر قطعی داد

عباس مسجدی آرانی رییس سازمان پزشکی قانونی کل کشور گفت که تا پایان سال ۲۰۰ نفر پزشک جذب این سازمان خواهند شد.

فروزش مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران نیز در نشست خبری گفت که پزشکی قانونی استان تهران حدود ۲۰ درصد از کل خدمات پزشکی قانونی کشور را ارائه می‌دهد.

مدیر جدید بازداشتگاه اوین معرفی شد

یکی دیگر از اخبار مهم هفته گذشته معارفه حمید محمدی به عنوان مدیر جدید بازداشتگاه اوین بود. پیش از این ضیایی این مسوولیت را برعهده داشت.

فرار مالیاتی زیاد داریم/ابعاد حادثه مرگ منصوری ناشناخته و مشکوک است

حجت السلام و المسلمین محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور در هفته گذشته با حضور در گفت و گوی ویژه خبری بر این موضوع تاکید کرد که فرار مالیاتی زیاد داریم و ابعاد حادثه مرگ منصوری ناشناخته و مشکوک است و در خصوص پرونده اکبر طبری مردم صبر کنند تا رای پرونده صادر شود.

رییس قوه قضاییه: هیچ منطقه ممنوعه‌ای در قوه قضاییه نداریم

حجت الاسلام و المسلمین رییسی رییس قوه قضاییه گفت: ما هیچ منطقه ممنوعه‌ای در قوه قضاییه نداریم جز یک نکته و آن این است که به قضات گفتیم که خط قرمز شما بی استناد حکم و نظر دادن است.

رئیس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه تحول قضائی جز با استفاده از فناوری امکان پذیر نیست، گفت: استفاده از سامانه الکترونیک موجب به روزشدن خدمات، تسهیل امور مردم و افزایش اعتماد عمومی به نظام قضایی شده و اقدامی ماندگار خواهد بود.

۲۳ بازدید در یک روز برای تسریع مسیر تحولی در قوه قضاییه

در هفته ای که گذشت، مسئولان قضایی به مناسبت هفته قوه قضاییه به صورت سرزده به دادسراها، دادگاه‌ها، ادارات ثبت اسناد، شوراهای حل اختلاف و زندان‌ها رفتند.

درباره مرگ منصوری رومانی باید پاسخگو باشد/ مسئولین متخلف حکومت را باید به اشد وجه مجازات کرد

محسنی اژه‌ای معاون اول قوه قضاییه می‌گوید که مقامات کشور رومانی باید در ارتباط با مرگ قاضی منصوری- از متهمان پرونده اکبر طبری- پاسخگو باشند.

بارگذاری ۵٠٠ رای در سامانه رای صحیح دیوان عدالت اداری

حجت الاسلام محمدکاظم بهرامی رییس دیوان عدالت اداری از تدوین و بارگذاری ۵۰۰ رای در سامانه رای صحیح (ساعد) خبر داد و گفت: این رای‌ها بر اساس موضوعاتی که کاربرد بیشتر و شکایات بیشتری داشته است تدوین شده است.

وی افزود: خدمت به مردم علاوه بر تکلیف دینی، یک وظیفه اداری در دیوان عدالت است.

سامانه گزارشگران فساد طراحی می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین درویشیان رییس سازمان بازرسی کل کشور گفت: می‌خواهیم سامانه گزارشگران فساد را نیز طراحی کنیم تا شما اصحاب رسانه بتوانید گزارشات خود را ارسال کنید.

 انتهای پیام 

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.