مرگ و میر ناشی از سرطان ۱۷ درصد کاهش می یابد

به گزارش خبرگزاری مهر، براساس اعلام مرکز تحقیقات سرطان در بریتانیا، تشخیص و درمان بهتر می تواند عامل اصلی کاهش نرخ مرگ و میر ناشی از سرطان باشد. اما از سوی دیگر گفته می شود که بهبود چشم انداز انسانها و این حقیقت که افراد کمتری دخانیات استعمال می کنند نیز می تواند از عوامل کاهش سرطان باشد.

در سال ۲۰۱۰ حدود ۱۷۰ نفر در هر ۱۰۰ میلیون نفر بر اثر جمعیت جان خود را از دست داده اند.

براساس پیش بینی های صورت گرفته طی ۱۷ سال آینده این رقم به ۱۴۲ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر می رسد. همچنین انتظار می رود که سرطان گردنه رحم بیشترین افت را در میان مرگ و میر بیماران داشته باشد و به ۴۲٫۶ درصد برسد. از سوی دیگر انتظار می رود که شیوع این بیماری در زنان از ۹٫۱ زن در هر ۱۰۰ هزار نفر در سال ۲۰۳۰ به ۵٫۳ زن در هر ۱۰۰ هزار نفر برسد.

نرخ مرگ و میر براساس سرطان سینه نیز تا ۲۸ درصد کاهش یافته و نرخ سرطان روده و پروستات نیز به ۱۶ درصد می رسد.

در این میان تعداد معدودی از انواع سرطان نتایج معکوس داشته و تعداد بیمارانی که براثر این بیماری جان خود را از دست می دهند قابل توجه است.

نرخ مرگ و میر بر اثر سرطان دهانی احتمالا تا ۲۲ درصد افزایش می یابد و میزان شیوع آن از ۲٫۹ نفر به ۳٫۵ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر می رسد.

پیش بینی نرخ مرگ براثر سرطان بین سالهای ۲۰۱۰ تا ۲۰۳۰

نرخ مرگ و میر برای سرطان کبد تا ۳۹ درصد افزایش می یابد و میزان شیوع آن از ۴٫۲ نفر به ۵٫۹ نفر در هر ۱۰۰ هزار نفر می رسد.

پیتر ساسینی اپیدمیولوژیست مرکز تحقیقات سرطان بریتانیا در دانشگاه لندن اظهار داشت: آخرین ارزیابی های ما نشان می دهد که نرخ مرگ و میر بسیاری از سرطان ها، در دهه های آینده به نحو قابل توجهی کاهش می یابد و آنچه دلگرم کننده به نظر می رسد این است که سرطانهای مهلک بزرگ مثل ریه، سینه، روده و پروستات بخشی از این روند درحال کاهش را تشکیل داده اند.

وی افزود: از آنجا که سن بالا بزرگترین عامل خطر سرطان است و میزان طول عمر افراد بیشتر شده است احتمال مرگ و میر آنها براثر سرطان وجود دارد اما به طور کلی تعداد افرادی که براثر سرطان ازدنیا می روند کاهش خواهد یافت.

دکتر هارپال کومال مدیر اجرایی مرکز تحقیقات سرطان اظهار داشت: این نتایج دلگرم کننده است و پیشرفتهای بزرگی که در این عرصه صورت گرفته را مورد تأکید قرار می دهد.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.