مرگ و میر ناشی از سوانح و حوادث ۷/۱۳ درصد در کشور کاهش یافت

‘عبدالرزاق برزگر’ روز یکشنبه در جمع خبرنگاران در بیرجند افزود: از مجموع مرگ و میر ثبت شده ناشی از سوانح و حوادث در سال گذشته ۱۵ هزار و ۶۲۴ نفر مرد و چهار هزار و ۴۴۴ نفر زن بوده اند.

وی با اشاره به اینکه در این مدت آمار فوت شدگان سوء مصرف مواد مخدر در سطح کشور ۳۵۹۳ مورد ثبت شده است افزود: طی پارسال ، مرگ و میر ناشی از سوء مصرف مواد مخدر ۷/۱ درصد نسبت به ۸۹ کاهش داشته است.

وی به کاهش سه درصدی متوفیان ناشی از برق گرفتگی در کشور طی این مدت اشاره کرد و یادآور شد: در این ارتباط ۷۲۷ نفر بر اثر برق گرفتگی جان خود را از دست دادند.

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به ۲۰۶۳ مورد مرگ و میر ناشی از سوختگی در سال گذشته یادآور شد: این آمار نسبت به سال قبل آن ۷/۱۰درصدی کاهش داشته است.

برزگر با اشاره به اینکه طی سالهای ۸۰ تا ۸۹ مرگ و میر ناشی از برق گرفتگی سیر صعودی داشته گفت : این درحالی است که این آما از سال ۸۵ تا ۸۷ بدون تغییر بوده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته بیشترین آمار برق گرفتگی با ۱۲۸مورد مربوط به استان تهران و نیز کمترین تعداد برق گرفتگی مربوط به استان خوزستان با ۸۳ نفر بود.

معاون سازمان پزشکی قانونی کشور ، کمبود نیروی انسانی را یکی از مشکلات این سازمان ذکر کرد و گفت: به دلیل تخصصی بودن کارهای پزشکی قانونی این مجموعه نیاز به نیروهای متخصص دارد که در این راستا اخیرا در دولت چارت تشکیلاتی کلان پزشکی قانونی مصوب شده و مجوز های جذب نیرو اخذ می شود.۶۶۵/۱۱۰

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۱۱۷۱۸۸


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.