مرگ و میر کودکان در آفریقا ۱۰ برابر سایر کشورهای جهان است

۰۳م اسفند ،

بر طبق گزارش های جهانی، میزان مرگ و میر کودکان به ویژه اشخاص کمتر از پنج سال در کشورهای آفریقایی، تا ۱۰ برابر بیشتر از کشورهای توسعه یافته و بعضی از کشورهای در حال توسعه است.

مصطفی گرجی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفتگو با خبرنگارعلمی  باشگاه خبرنگاران گفت:  میزان مرگ و میر در سنین مختلف در کشورهای جهان، تا حد بسیاری با هم متفاوت است و در واقع الگوی متفاوتی از مرگ و میر را در کشورها شاهد هستیم.

وی با اشاره به میزان بالای مرگ و میر کودکان در قاره آفریقا و بعضی دیگر از کشورها اظهار داشت: کشورهای آفریقایی رکورد دار بالاترین میزان مرگ و میر در کودکان به ویژه کودکان کمتر از پنج سال می باشند.

گرجی تاکید کرد: بر طبق گزارش های جهانی، میزان مرگ و میر کودکان به ویژه اشخاص کمتر از پنج سال در کشورهای آفریقایی، تا ۱۰ برابر بیشتر از کشورهای توسعه یافته و بعضی از کشورهای در حال توسعه است.

وی یادآور شد: در حالی که در بعضی از کشورهای جهان میزان مرگ و میر در ۱۰۰۰ تولد زنده کمتر از پنج مورد است، در بعضی از کشورهای آفریقایی میزان مرگ و میر در هزار تولد زنده به حدود ۲۰۰ مورد هم می رسد.

گرجی خاطر نشان کرد: فقر و تنگدستی و پایین بودن سطح بهداشتی مردم، از جمله عوامل بسیار مهم بالا بودن آمار مرگ و میر کودکان در کشورهای قاره آفریقا و بعضی از کشورهای در حال توسعه است./ع۲


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.