مرگ یک زندانی و یک حقوق‌دان در هفته‌ای که گذشت

صدور اطلاعیه شورای نگهبان در راستای بیانات رهبری، درگذشت دکتر گلدوزیان استاد برجسته حقوق جزا ، فوت ساسان نیک نفس زندانی و … از جمله اخبار اخبار حقوقی و قضایی ایسنا در هفته گذشته بود.‌

پربازدیدهای اخبار حقوقی و قضایی  ایسنا را در این گزارش می خوانید:

حکم مقام معظم رهبری لازم الاتباع است

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان  درباره سخنان رهبری نسبت به عدم احراز صلاحیت برخی کاندیداها در توییتر نوشت: فرمایشات مقام معظم رهبری مدظله العالی فصل الخطاب است و حکم ایشان لازم الاتباع. شورای نگهبان با اذعان به اینکه مصون از خطا نمی باشد بزودی نظر خود را اعلام خواهد کرد.

 شورای نگهبان در راستای بیانات رهبری اطلاعیه ای  صادر و اعلام کرد:

«شورای نگهبان ضمن عرض تسلیت به مناسبت شهادت حضرت امام صادق علیه السلام و سالگرد رحلت حضرت امام خمینی رحمت الله علیه معمار کبیر انقلاب اسلامی و گرامیداشت سالروز حادثه پانزدهم خرداد ماه و با تقدیر و تشکر از رهنمودهای حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی مدظله العالی اعلام می‌نماید، در حین بررسی صلاحیت‌های داوطلبان ریاست جمهوری و پس از آن، در فضای مجازی و برخی رسانه‌ها با استناد به  بعضی از گزارش‌های نادرست و غیرمستند در مورد برخی داوطلبان محترم و بستگان ایشان نسبت‌های نادرستی داده شده است.

شورای نگهبان ضمن تاکید بر حفظ حرمت اشخاص و محکوم نمودن هتک حرمت و حیثیت داوطلبان و خانواده‌های ایشان از کلیه رسانه‌ها موکدا می‌خواهد با توجه به محرمانه بودن بررسی صلاحیت‌ها در این شورا و با عنایت به اینکه در بررسی‌ها مجموعه‌ای از موضوعات، مستندات و مدارک مورد ارزیابی قرار گرفته و برخی گزارش‌های نادرست در نظریه نهایی شورای نگهبان موثر نبوده است، از گمانه‌زنی و استناد به امور غیرواقعی و نادرست اجتناب نمایند.

در پایان طول عمر و سلامتی مقام معظم رهبری دامت برکاته را از خداوند متعال مسالت می‌نماییم.»

دکتر ایرج گلدوزیان درگذشت

دکتر ایرج گلدوزیان استاد برجسته حقوق جزا و جرمشناسی ایران و نویسنده کتب دانشگاهی در حقوق کیفری ۱۷ خردادماه  درگذشت. 

تکذیب بدرفتاری یک قاضی با سرباز

بدرفتاری یک قاضی با سرباز از سوی مرکز رسانه قوه قضاییه تکذیب شد.       

مسئولان باید بگویند علت بروز مشکلات چیست

حجت الاسلام رییسی رئیس قوه قضاییه با اشاره به عذرخواهی وزیر نیرو از مردم به خاطر قطعی‌های مکرر برق در هفته‎های اخیر، تأکید کرد: مسئولان باید با مردم حرف بزنند و بگویند علت بروز مشکلات چیست و ظرف چه مدت برطرف می‌شود.                                                          

استقرار بازرسان در وزارت نیرو برای بررسی دلایل قطعی برق

حجت الاسلام درویشیان  رییس سازمان بازرسی کل کشور در دیدار با رضا اردکانیان وزیر نیرو به قطع سراسری برق اشاره کرد و گفت: پیرو مأموریت رییس قوه قضاییه درباره بررسی دلایل قطع برق در کشور بازرسان سازمان با یک برنامه بازرسی فوق‌العاده در وزارت نیرو مستقر شده‌اند.    

وی افزود: هر اقدامی که منتهی و منجر به تأمین امنیت اقتصادی شود، مأموریت اصلی پلیس امنیت اقتصادی است که ازجمله آن‌ها شناسایی ساختارهای فسادزا است.                                 

برنامه نامزدها نقش بسزایی در جلب مشارکت حداکثری دارد

علی باقری کنی  دبیر ستاد حقوق بشر جمهوری اسلامی ایران با بیان اینکه مشارکت در انتخابات از جمله مهم‌ترین جلوه‌های نقش‌آفرینی آحاد مردم در بستر مردم‌سالاری اسلامی است، گفت: برنامه نامزدها برای «مشارکت مؤثر مردم در فرآیند حکمرانی» نقش بسزایی در جلب «مشارکت حداکثری مردم در انتخابات» دارد.       

وی افزود: طهارت اقتصادی شرط احراز و استمرار مسئولیت در جمهوری اسلامی است

پرداخت ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مالباختگان سکه ثامن تا هفته آینده

علی القاصی دادستان تهران گفت: تا هفته آینده حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات مالباختگان پرونده سکه ثامن پرداخت می‌شود.         

اطلاعیه اداره زندان‌های تهران درباره مرگ «ساسان نیک نفس»

اداره کل زندان‌های استان تهران در خصوص مرگ ساسان نیک نفس -زندانی- اطلاعیه‌ای صادر  و اعلام  کرد: نامبرده در بدو ورود و درفرآیند تکمیل پرسشنامه‌های شخصیت اعلام داشته سابقه یک نوبت اقدام به خودکشی از طریق مصرف قرص داشته است.

کانون اصلاح و تربیت استان گیلان تعطیل شد 

حاج محمدی رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از “بازگشت مددجویان زیر ۱۸سال در گیلان به آغوش خانواده و تعطیلی کانون اصلاح و تربیت استان گیلان” خبر داد.‌                                 

یاد ندارم انتخاباتی برگزار شود و شورای نگهبان آماج حملات نباشد

آیت‌الله سید احمد خاتمی عضو فقهای شورای نگهبان گفت: من به یاد ندارم انتخاباتی برگزار شود و شورای نگهبان آماج حملات نباشد ولی با این وجود، شورای نگهبان امانتدار و امین مردم است و به وظیفه خود قاطعانه و دقیق عمل خواهد کرد.

مثل گذشته از آراء مردم محافظت می‌کنیم

دکتر محمدحسن صادقی‌مقدم معاون اجرایی و امور انتخابات شورای نگهبان گفت: ما مثل گذشته از آراء مردم به خوبی امانتداری خواهیم کرد.

شورای نگهبان در بررسی صلاحیت‌ها به وظایف قانونی خود عمل کرد

سیامک ره پیک قائم مقام دبیر شورای نگهبان تاکید کرد: در بحث احراز صلاحیت‌ها شورای نگهبان تلاش کرد در چارچوب وظایف قانونی خود عمل کند که در سخنان رهبر انقلاب هم این مباحث مورد توجه و تأیید قرار گرفت.

انتهای پیام

           

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.