مرگ یک سرباز وظیفه در سرقت خودروی پلیس

۰۵خردادماه،

وحید با ملاحظه این صحنه در خودرو آویزان شد و سعی کرد خودرو را متوقت کند، اما عباس چند بار او را به گاردریل کنار اتوبان زد که سبب شهادت سرباز کلانتری شد.

پرونده مردی که با دزدیدن خودروی پلیس سبب مرگ یک سرباز وظیفه شده بود ، امروز در دادگاه کیفری استان تهران مورد بررسی قرار گرفت.

به گزارشممتازنیوز، در این پرونده عباس ۲۳ ساله متهم است در تاریخ ۳۱ مرداد ماه سال ۸۹ پس از سرقت خودروی پلیس سرباز وظیفه ای بنام وحید را به شهادت رسانده است. او ۱۴ آبان سال ۹۰ برای اولین بار در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران محاکمه و به قصاص محکوم شد که قضات شعبه هفتم دیوان عالی کشور با توجه به نقص تحقیقات به حکم نقص گرفته و پرونده را برای رسیدگی دوباره به دادگاه بازگرداندند. با رفع نواقص صبح امروز عباس برای دومین بار در شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری و به ریاست قاضی همت یار محاکمه شد.

در ابتدای این جلسه نماینده دادستان با تشریح کیفرخواست گفت: عباس سابقه دار متهم به مباشرت در قتل وحید و سرقت مقرون به آزار خودروی پلیس است. با توجه به رفع نواقص در دادسرا گزارش کارشناسان تصادفات بازسازی صحنه قتل و اعترافات متهم برای او درخواست مجازات قانونی دارم. سپس پدر و مادر وحید خواستار قصاص قاتل فرزندشان شدند.

رئیس دادگاه در ادامه از یکی از ماموران پلیس که در صحنه اتفاق حضور داشت خواست در جایگاه حاضر شده و به تشریح روز اتفاق بپردازد.

افسر پلیس نیز در اظهاراتش گفت: روز اتفاق همراه سرباز وظیفه وحید از صادقیه به سمت اتوبان جناح در حال حرکت بودیم که به دو پسر جوان مشکوک شدیم در بازرسی از عباس یک چاقو کشف شد که او را برای تحقیقات بیشتر سوار خودروی پلیس کرد. در حال بازرسی نفر دوم بودم که متهم پشت فرمان نشست و خودروی پلیس را سرقت کرد.

وحید با ملاحظه این صحنه در خودرو آویزان شد و سعی کرد خودرو را متوقت کند، اما عباس چند بار او را به گاردریل کنار اتوبان زد که سبب شهادت سرباز کلانتری شد.

سپس رئیس دادگاه با تفهیم اتهام از او خواست به دفاع از خود بپردازد که او با رد اظهارات افسر پلیس گفت: آن روز مواد مخدر مصرف کرده و حالت عادی نداشتم. یک خودرو را برای رفتن به خانه یمان در آریاشهر به صورت دربست گرفته و وقتی به صادقیه رسیدیم از راننده خواستم به سبب اینکه پول بسیاری همراه ندارم من را به مقابل در خانه برساند تا در آنجا کرایه‌اش را حساب کنم. 

راننده تصور کرد من سارق هستم به همین خاطر مقابل خودروی پلیس توقف کرد و ماموران من را بخاطر چاقویی که همراه داشتم سوار ماشین کردند. وقتی دیدم دستانم باز بوده و ماشین نیز روشن است پشت فرمان نشسته تا از محل فرار کنم، اما مقتول به فرمان خودرو چسبید و پس از طی مسافتی حدود ۳۰ متر روی زمین افتاد.

پس از آخرین دفاعیات متهم و وکیل مدافعش قضات دادگاه برای صدور حکم وارد شور شدند. 


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.