مرگ یک مرد در شلیک پلیس بابلسر

به گزارش ممتازنیوز، شلیک شتابزده یک پلیس بابلسر حادثه‌ای خونین را رقم زد و مرد ۵۰ ساله‌ای را به کام مرگ فرستاد.
این شلیک مرگبار عصر جمعه ۲۷ مرداد ماه سال‌جاری در خیابان امیر مازندرانی بابلسر رخ داد. بنابر این گزارش، بر اساس اظهارات شاهدان عینی حادثه مأموران در منطقه به کمین مردی نشسته بودند که گفته می‌شود از افراد شرور بوده و در کارخرید و فروش مواد مخدر فعالیت داشت. عصر بود که مرد تحت تعقیب در محل کمین مأموران دیده شد. پلیس با خروج از کمینگاه مجرم را که محمود نام داشت صدا زد. او با دیدن مأموران سعی کرد از تله آنها فرار کند.
مأموران به تعقیب این مرد پرداختند. چند بار دستور ایست دادند اما مرد تحت تعقیب همچنان به فرار خود ادامه می‌داد تا این‌که پلیس اقدام به شلیک تیر اخطار هوایی کرد. وی در ادامه گفت: یکی از مأموران خود را به متهم تحت تعقیب رساند. وی با پلیس درگیر شد. افسر پلیس اسپری اشک‌آوری را به سمت صورت وی گرفته وخواست تا «محمود» تسلیم شود اما مجرم همچنان سعی داشت با درگیری خود را از دست پلیس خلاص کند. پلیس اسپری را به صورت مرد فراری زد و وی روی زمین افتاد.
هنگام درگیری ناگهان گلوله‌ای از اسلحه افسر پلیس شلیک شده و به ناحیه گردن وی اصابت کرد. محمود از تقلا افتاده و بی‌حرکت ماند.
بر اساس این گزارش، مأموران پلیس با مشاهده این وضعیت بلافاصله درخواست آمبولانس کرده و مرد زخمی را به بیمارستان انتقال دادند اما تلاش های تیم پزشکی بی‌نتیجه مانده و وی بر اثر شدت خونریزی روی تخت بیمارستان از پای درآمد.
با مرگ این مرد و اعلام شکایتی از سوی خانواده او پرونده‌ای در دادسرای عمومی و انقلاب بابلسر تشکیل شد. قرار است با توجه به بازداشت مأمور تیرانداز، تیمی از کارشناسان اسلحه‌شناس به تحقیق درباره نحوه و چگونگی وقوع این حادثه بپردازند تا مشخص شود که شلیک گلوله از تپانچه مأمور پلیس در چه شرایطی اتفاق افتاده و این‌که حادثه رخ داده قتل عمد محسوب می‌شود یا تنها یک حادثه در جریان انجام عملیات تعقیب و گریز برای بازداشت «محمود» بوده است.
همچنین قرار است بررسی‌های قضایی درباره کیفیت دستور قضایی صادر شده برای پلیس در راستای عملیات بازداشت محمود انجام گیرد تا مشخص شود که آیا در دستورات قضایی مواردی درباره به‌کارگیری سلاح در دستگیری وی بوده است یا مأموران خودسرانه عمل کرده‌اند.
پلیس بر این ادعا پافشاری دارد که قربانی حادثه از مجرمان قدیمی بوده که به کار خرید و فروش مواد مخدر و مشروبات الکلی می‌پرداخته و درگذشته سوابقی در ارتباط با بازداشت، زندان و تبعید دارد.
گفت‌وگو با همسر قربانی
همسر «محمود» در مصاحبه با شوک گفت: «هیچ اطلاعی از مجرم بودن شوهرم ندارم اما اگر هم تحت تعقیب باشد پلیس حق ندارد به سمت وی با شرایطی که گفته می‌شود تیراندازی می‌کرد.»
وی افزود: «به جز دادسرا و بازرسی پلیس به فرمانداری بابلسر نیز رفته و خواستار پیگیری پرونده هستیم تا به حقمان برسیم.»

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.