«مرینوس» ‌ها هم iبه دولت اسپانیا معترض شدند +عکس

به گزارش تفسیری ممتازنیوز iبه نقل از باشگاه خبرنگاران جوان در تاریخ یکشنبه ۷ آبان ۹۱،

چوپانان اسپانیایی برای دفاع از حق چند صد ساله خود iبه منظور حفظ مکان برای چرای دام های خود با ۲۰۰۰ راس گوسفند iبه خیابان های مادرید آمدند.

به گزارش تفسیری مجله شبانهممتازنیوز، اهالی مادرید پایتخت اسپانیا امروز با منظره بسیاری عجیبی رو iبه رو شدند. نزدیک iبه ۲۰۰۰ راس گوسفند iبه همراه تعدادی از چوپانهای اسپانیایی برای دفاع از حقوق چند صد ساله خود که مربوط iبه حرکت و تغذیه دام در فضاهای باز این کشور است iبه تظاهرات پرداختند.

چوپانان اسپانیایی معتقد می باشند که توسعه شهرهای مختلف در این کشور سبب شده تا فضای مورد نیاز برای چرای دام در این کشور iبه خطر بیافتد. چوپانان اسپانیایی از سال ۱۲۷۳ که شهر مادرید یک شهر بسیار کوچک در مقایسه با مادرید امروزی بود این حق را داشتند تا در مزارع و جنگلهای اطراف این شهر iبه همراه دام های خود چرخیده و iبه تغذیه دام های خود بپردازند.

با توجه iبه صنعتی شدن کشاورزی و دامداری در دهه های اخیر و انجام دادن مراحل تغذیه دام در مراکز خاص، بحث گله داری در این کشور iبه سمت غیر اقتصادی شدن رفته است.

این مسئله iبه اضافه افزایش فضای شهری سبب شده تا گله داران اسپانیایی احساس خطر نمایند. در چند سال اخیر چوپان های اسپانیایی iبه دفعات مختلف برای اعتراض iبه سیاستهای اقتصادی دولت و همچنین دفاع از حقوق خود iبه این شکل iبه همراه گله های خود iبه خیابان های مادرید سرازیر شده اند.

صنعت گله داری در اسپانیا از قدمت بسیاری برخوردار است و یکی از مهمترین محصولات آن پشم گوسفندی خاص در اسپانیا iبه عنوان “مرینوس” است که در دنیا iبه کیفیت مشهور است.


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.