مزایای افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه

بینا- قائم مقام بیمه البرز ضمن تایید افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه گفت: این تصمیم در شرایط فعلی تحریم برای توزیع ریسک بین شرکتهای بیمه بسیار مناسب است.
به گزارش بینا، عبدالرسول تاجدار، در مورد افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه با بیان اینکه طبق ابلاغ بیمه مرکزی شرکت‌های بیمه باید در یک مهلت مشخص، سرمایه خود را به رقم مورد نظر برسانند، به فارس گفت: طبق قانون شرکت‌های می‌توانند از محل تجدید ارزیابی دارایی‌ها این کار را انجام دهند.
قائم مقام شرکت بیمه البرز افزود: البته در بیمه البرز با توجه به اینکه هنوز به درستی مزایا و معایب افزایش سرمایه از طریق تجدید ارزیابی دارایی مشخص نشده، این کار صورت نگرفته است.
وی گفت: با توجه به قانون هنگام افزایش سرمایه از این طریق در سال اول بابت اضافه ارزشی که داده شده مالیاتی دریافت نمی‌شود، اما از سال دوم به بعد استهلاک ارزش اضافه شده مورد قبول نیست و مالیات آن باید پرداخت شود.
وی ضمن تأیید تصمیم بیمه مرکزی برای افزایش سرمایه شرکت‌های بیمه گفت: نباید سیستم به گونه‌ای باشد که هرکس با یک سرمایه اندک وارد صنعت بیمه شود، زیرا این صنعت با تعهدات آتی و بلندمدت مردم سر و کار دارد.
تاجدار بر مورد مزایای افزایش سرمایه شرکت‌ها گفت: این تصمیم در شرایط فعلی که با تحریم روبه‌رو هستیم و برنامه بیمه مرکزی برای توزیع ریسک بین شرکت‌های بیمه و مازاد آن توسط دولت است، راهگشا خواهد بود.
وی اضافه کرد: همچنین در کنسرسیوم متشکل از شرکت‌های بیمه داخلی که ریسک فعالیت‌ها را در داخل کشور پوشش می‌دهد. یکی از معیارهای مهم، توان مالی شرکت است؛ بنابراین هر کس سرمایه بیشتر و حاشیه توانگری بالاتری داشته باشد می‌تواند سهم بیشتری را بپذیرد.
قائم مقام بیمه البرز تصریح کرد: افزایش سرمایه به شرکت‌ها کمک می‌کند ضمن آرامش خاطر بیمه‌گذاران برای بیمه‌نامه‌های بلندمدت نظیر بیمه‌های عمر، سهم بیشتری از بازار را در اختیار بگیرند.
تاجدار در خصوص افزایش سرمایه بیمه البرز اظهار داشت: برای این کار در حال بررسی روش تجدید ارزیابی دارایی‌ها هستیم، در غیر این صورت افزایش سرمایه را از سایر روش‌ها از جمله دارایی‌های شرکت که قابلیت ارزش افزوده دارند، استفاده خواهیم کرد.

RSS

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.