مسئولانی که به فروش vpn کمک می‌کنند!

“فیلتر سایت گوگل و جیمیل” همان خبری بود که تمامی قرار و مدارهای حزب الهیون و فعالین حوزه نت را تحت الشعاع قرار داد و اجازه نداد تا حرکت یکپارچه مردم انقلابی ایران اثربخش شود.

به گزارش مجله شبانه ممتاز نیوز، وبلاگ جلبک ستیز در آخرین یادداشت خود آورده است:

اوایل هفته گذشته بود که پیامی مابین فعالین عرصه سایبر دست به دست چرخید و در بازه زمانی کوتاهی در بین اقشار مختلف جامعه گسترش یافت. مضمون این پیامک که حاوی “تحریم گوگل و یوتیوب” بود خیلی زود تبدیل به یک قرار اینترنتی شد. زیبایی این قرار، نفظه مشترک بین تمامی جناح های سیاسی بود. هر فردی که دایه اسلام داشت سعی کرد در این تحریم نقشی هرچند کوچک ایفا نماید.

روزموعود فرا رسید. تقریبا تمام فعالان سایبری آماده بودند تا به شکلی کاملا خودجوش و یکپارچه سایت های گوگل و یوتیوب را به دلیل عدم حذف فیلم موهن از آرشیو خود، تحریم کنند که به یکباره انتشار یک خبر بر روی خروجی سایت های خبری، مانند آب سردی بود بر آتش خشم مسلمانان ایران زمین.

“فیلتر سایت گوگل و جیمیل” همان خبری بود که تمامی قرار و مدارهای حزب الهیون و فعالین حوزه نت را تحت الشعاع قرار داد و اجازه نداد تا حرکت یکپارچه مردم انقلابی ایران اثربخش شود. فیلتر شدن سایت گوگل و جیمیل، از سوی رسانه های بیگانه یک حرکت حکومتی نامیده شد، در حالیکه در اصل این اتفاق یک حرکت مردمی بود که اوج علاقه ملت ایران به پیامبر عظیم الشان اسلام، حضرت محمد مصطفی(ص) را به تصویر می کشید. اما بی تدبیری برخی از مدیران مبنی بر فیلترینگ گوگل و جیمیل، هم بهانه دست رسانه های ضدانقلاب داد و هم اجازه نداد یک اقدام خودجوش و زیبای مردمی، غیرت مسلمانان ایران را به رخ جهانیان بکشد.

در اینکه سایت هایی نظیر گوگل یکی از ابزار جاسوسی صهیونیست هاست هیچ شکی نیست و در اینکه بالاخره یک روزی می بایست این سایت علی الخصوص سرویس پست الکترونیکی جیمیل در ایران فیلتر گردد نیز شبهه ای وجود ندارد؛ اما براستی آن روز، همان روزی بود که مردم ایران می خواستند به صورت خودجوش غیرت خود را به رخ جهانیان بکشند؟

اما از سوی دیگر مسئولانی که تصمیم به فیلترینگ جیمیل گرفته اند، آیا تابحال با خود فکر کرده اند چه ابزاری به عنوان جایگزین برای جیمیل معرفی کرده اند تا خلاء جیمیل احساس نشود؟ آیا بهتر نبود پیش از این اقدام عجولانه، با راه اندازی و معرفی عمومی یک سرویس پست الکترونیکی امن و مطمئن برای همه ایرانیان، ابتدا یک جایگزین برای جیمیل معرفی می کردیم و سپس اقدام به فیلترینگ آن می کردیم؟

مسئولان محترمی که در تحلیل اخبار بسیار دقیق هستند و با موشکافی به جاسوسی بودن جیمیل پی بردند (که این امر بر هیچ یک از فعالین عرصه سایبر پوشیده نیست) این روزها کافی است با یک تحقیق میدانی ساده، به پرورش قارچ گونه سایت های فروش وی پی ان در کشور پی ببرند.

این روزها گوگل و جیمل برای کاربران حرفه ای نت، بعنوان آب آشامیدنی تلقی می شود؟ آیا مسئولین گمان کرده اند، اگر آب را از دست کاربران نت دور کنند، کاربران از تشنگی هلاک خواهند شد؟ مطمئنا خیر؛ کاربران اگر نوشیدنی مناسبی بعنوان جایگزین برای آب نیابند، مطمئنا به سراغ آب های مسموم خواهند رفت!!!

مدیران محترمی که متاسفانه با بی تدبیری دست به چنین اقدامی زده اند، چگونه پاسخگوی نوجوانی خواهند بود که تا بحال حتی نامی از وی پی ان هم نشنیده بود و امروز مجبور است برای چک کردن ایمیل خود از وی پی ان استفاده نماید؟!!!

مطمئنا شما راضی نیستید آن نوجوان به بهانه چک کردن ایمیل خود در لجنزار اینترنت و فضای مسموم و فاسد آن، بدون هیچ مخافظی پرسه بزند؛ اما متاسفانه چه بخواهیم و چه نخواهیم، جوانان و نوجوانان ما در معرض آلوده ترین مطالب در فضای مجازی قرار می گیرند؛ تنها و تنها به بهانه چک کردن ایمیل خود!


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.