مسئولان ارشاد محکم بایستند/مگر ما از گرانی اعتراض داشتیم به خیابان‌ها ریختیم

۱۱م آذر ،

حامیان فیلم «من مادر هستم» در تجمع امروز عنوان کردند/

سینماپرس-گروه سینما/ تحصن اعتراض آمیز بر علیه فیلم «من مادر هستم» به کارگردانی فریدون جیرانی صبح امروز روبروی ساختمان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در میدان بهارستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سینماپرس، این تحصن اعتراض آمیز از صبح آغاز شده و ظهر به سبب برگزاری نماز ظهر متوقف و سپس با اعلام شعارهای مختلفی ادامه پیدا کرد. «مرگ بر غارتگر بیت المال» از سوی مخالفان و « دولت باکفایت حمایت حمایت» «سینمای اسلامی جای مشروب خواری نیست»از جمله شعارهایی بود که از سوی جبهه مخالف نمایش این فیلم مطرح شد.

جالب توجه این است که مخالفان و موافقان اکران این فیلم نماز خود را به صورت مجزا و در دو گروه مختلف برگزار کردند. در ادامه این تحصن، طیف حامی فیلم، بنیانیه ای صادر کرده که در آن آمده است:

با استعانت از خداوند بزرگ و پیروی از رهبر معظم انقلاب و با رهپویی از شهدای مظلوم انقلاب اسلامی ما اهالی سینه سوخته سینما با گردهمایی خود در مقابل وزارت ارشاد و در مقابل با گروهی که خود را انصار می‌نامند اعلام می داریم اگر کسی راجع به فیلمی اعتراض دارد نباید در کف آسفالت خیابان و با فحاشی به مسئولان و دیگران به آن بپردازد. مگر زمانیکه ما به گرانی ارز اعتراض داشتیم به خیابان ها ریختیم؟ ما از مسئولان فرهنگی و سیاسی می خواهیم قرص و محکم بر مواضع برحق خود بیاستند و از این حرکت‌های انحرافی سیاسی هیچگونه هراس نداشته باشند.

پس از قرائت این بیانیه جمعیت حامیان فیلم و به‌ویژه سینماگران پرچم دار این حرکت از مقابل وزارت ارشاد متفرق شدند.

سعید سهیلی، فرهاد اصلانی، جواد ساداتیان، ضیاء هاشمی، علی سرتیپی و … از جمله هنرمندان حامی فیلم سینمایی من مادر هستم به کارگردانی فریدون جیرانی بودند.

لازم به ذکر است، نیروی انتظامی در این تحصن حضور داشته و ترافیک سنگینی در محدوده مورد نظر ایجاد شده بود. تعدادی از موافقان این فیلم با در دست داشتن بلیت های سینماهای اکران کننده فیلم، به مردم پیشنهاد می دادند تا این فیلم را تماشا کنند.

انتهای پیام/ر/ن.ف

انتهای خبر / شبکه خبری سینمای ایران/ کد خبر ۳۸۷۴۶


شبکه خبری سینمای ایران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.