مسئولان از عهده تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ هم برنمی آیند

نبی پور
مسئولان از عهده تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ هم برنمی آیند

۱۲:۱۲ (جمعه ۲۲ اردیبهشت )
اخبار مرتبط
نسخه چاپی نسخه چاپی

عضو هیئت مدیره مرغداران تخم گذار با انتقاد از وعده های دولت مبنی بر تامین نهاده ها و خوراک برای واحدهای تولیدی با نرخ مناسب، عنوان کرد: متاسفانه مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت فقط وعده می دهند، اما کاری از پیش نمی برند.

ناصر نبی پور  گفت: در حال حاضر قیمت سویا به عنوان یکی از مهمترین خوراک طیور به کیلویی ۱۸۰۰ تومان رسیده است. با این قیمت تولید برای هیچیک از تولیدکنندگان به صرفه نیست. 

وی با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت برخی نهاده ها تا بیش از ۱۰۰ درصد افزایش یافته است، تصریح کرد: هم اکنون واردات خوراک و دانه های مورد نیاز واحدهای تولیدکننده به صورت انحصاری دست افراد محدودی است. این افراد با مجوزهای رسمی واردات را با ارز مرجع ۱۲۲۶ تومانی انجام می دهند اما همان محصول را در بازار براساس نرخ ارز آزاد ۱۸۰۰ تومانی به واحدها می فروشند. 

رئیس جامعه دامپزشکان با تاکید بر اینکه در حال حاضر نهاده های مورد نیاز در اختیار تولیدکنندگان قرار داده نمی شود، افزود: ادامه روند کنونی در کشور، به معنای نابودی تولید مرغ و تخم مرغ خواهد بود. کما اینکه در حال حاضر اغلب واحدهای تولیدی بین ۳۰ تا ۴۰ درصد افت تولید داشته اند. 

نبی پور با اشاره به برنامه ریزی های تنظیم بازار مسئولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، گفت: متاسفانه مسئولان حتی از عهده برنامه ریزی و تنظیم بازار مرغ و تخم مرغ برنمی آیند چه برسد به تنظیم بازار تمام کالاهای اساسی. 

.

..

.

.

.

.

ایلنا


Foodna RSS Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.