مسئولان برای کرسی‌های آزاد اندیشی وقت نمی‌گذارند/سیاسی‌کاری‌ها دانشجویان را دلسرد کرده

گردآوری شده توسط گروه سیاسی ممتاز نیوز:

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد با بیان اینکه سئولان دانشگاه درگیر مسائل مختلف هستند و وقت کافی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نمی‌گذارند، گفت: متاسفانه برخی سیاسی‌کاری‌ها در دانشگاه موجب دلسردی دانشجویان به مسائل سیاسی شده است؛ لذا جذب دانشجویان نیازمند اطمینان‌دهی به آنان است.

“علی قدمیاری”در گفتگو با خبرنگار دانشگاه باشگاه خبرنگاران، در تشریح دلایل عدم برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی در دانشگاه‌ها با بیان اینکه مکانیزم‌های لازم برای دانشجویان و اساتید در آیین‌نامه‌ها تعریف نشده، لذا دانشجویان نسبت به این مسئله دچار سردرگمی و احتیاط شده‌اند.

قدمیاری با تاکید بر اینکه حضور در کرسی‌های آزاداندیشی موجب افزایش ضریب مشارکت دانشجویان و اساتید می‌شود، تصریح کرد: یکی از ضعف‌ها در برگزاری کرسی‌های آزاد اندیشی این است که دانشجویان و اساتید ما به مونولوگ به جای دیالوگ عادت دارند و متاسفانه قدرت نقدپذیری نیز در میانشان بسیار پایین است و این در حالی است که ماهیت کرسی‌آزاد اندیشی بیان اندیشه‌ها در قالب‌های علمی و منطقی است.

وی با بیان اینکه مسئولان باید به کرسی‌های آزاد اندیشی معتقد باشند و از آن حمایت کنند، تاکید کرد: حضور مسئولان در کرسی‌ها و اطلاع رسانی به دانشجویان موجب دلگرمی و استقبال دانشجویان از این کرسی‌ها خواهد شد.

قدمیاری افزود: بحث دیگر مربوط به ضعف دانشگا‌ه‌ها است که روسای واحدها و مسئولان دانشگاه درگیر مسائل مختلف هستند و وقت کافی برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی نمی‌گذارند در صورتی که یک پتانسیل خوب برای برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشجویان وجود دارد.
 
وی طرح مسائل سیاسی را مانعی برای حضور دانشجویان ذکر کرد و گفت: متاسفانه برخی سیاسی‌کاری‌ها در دانشگاه موجب دلسردی دانشجویان به مسائل سیاسی شده است و لذا جذب دانشجویان نیازمند اطمینان‌دهی به آنان است.

مدیرکل تشکل‌های اسلامی سیاسی دانشگاه آزاد پوشش خبری را از ملزومات کرسی‌های آزاد اندیشی ذکر کرد و گفت: بوجود آوردن فضای آزادی فکری به دلیل برخی جریان‌هایی که در کشور رخ داده است،‌ مستلزم اهتمام بیشتر مسئولان نسبت به این مسئله است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: اصلاح آیین‌نامه‌ای، اطمینان بخشی به دانشجویان در مسائل سیاسی، همراهی مسئولان دانشگاه‌ها از جمله مواردی است که باید در اجرایی شدن کرسی آزاد فکری در دانشگاه به آن اهمیت داده شود.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.