مسئولان توجه خاصی به فعالیت هنرمندان شهرستانی ندارند

اداره های مختلف نمایشی توجه خاصی به فعالیت جوانان و هنرمندان شهرستانی ندارند و بودجه در نظر گرفته شده برای آنان بسیار کم است.

محمود پاک نیت،بازیگر سینما و تلویزیون در گفتگو با خبرنگار سینما باشگاه خبرنگاران، در خصوص حمایت از سوژه های تلویزیونی و سینمایی شهرستانی اظهار داشت:هنگامی که در شهرستان شیراز فعالیت داشتم و در جشنواره هایی که سال گذشته برای داوری دعوت شده بودم از نزدیک شاهد وضعیت بد هنرمندان و سینماهای این شهر بودم .
وی افزود:متاسفانه اداره های مختلف نمایشی مثل وزارت ارشاد اسلامی و ارگان های ذیصلاح در کار نمایش و تئاتر،توجه خاصی به فعالیت جوانان ندارند و بودجه درنظر گرفته شده برای آنان بسیار کم است.
این هنرمند تصریح کرد:از دیگر مشکلات هنرمندان شهرستانی،نبود محلی برای تمرین و آموزشگاه ها برای علاقمندان است و افرادی که به کارهای نمایشی می پردازند؛آثار خود را فقط محدود به جشنواره های کرده اند؛در حالی که اثر ساخته شده در وهله ی اول باید برای نیازهای مردم شهر در نظر گرفته شود.
پاک نیت درخصو ص تائید رسانه در بهبود اوضاع خاطرنشان کرد:رسانه های جمعی از قبیل تلویزیون ،روزنامه و مجلات تاثیر بسیر زیادی در این امر دارند و از طریق همکاری با افراد کارشناس و صاحب نظر و افرادی که این مشکلات را به گوش مسئولان برسانند،می تواند گاهی مثبت در این راستا بردارد.
وی درخصوص نقش جشنواره های دانش آموزش و کودک و نوجوان در معرض استعدادهای جوان شهرستانی اذعان داشت:برگزاری این مراسم تاثیر بسیاری در معرفی افراد ناشناس به دنیای هنر دارد؛اما باید توجه داشت که ساخت اثر برای این جشنواره ها باید در اولویت دوم قرار بگیرد.
وی تصریح کرد:اولویت اول باید درنظرگرفتن ساخت آثار برای مردم باشد و نباید نیازهای آنان به دست فراموشی سپرده شود.
پاک نیت در خصوص تاثیر آثار شهرستانی در ایجاد رونق در عرصه ی فیلم وسینما ابراز داشت:در صورت دراختیار گذاشتن امکانات به فعالات این عرصه در شهرستان ها شاهد آثار قابل قبول ازسوی آنان خواهیم بود؛این که بسیاری از افرادی که درحال حاضر به صورت حرفه ای در تهران به کار می پردازند برخاسته از همین شهرستان ها هستند مثل امین تارخ،اصغر همت و گوهر خیراندیش و ….
وی تصریح کرد:یکی از دلایلی که باعث شد فعالیت های خود را از شیراز به تهران منتقل کنم کم کاری و اهمیت ندادن مسئولان به هنر نمایش در این شهرستان بود.
پاک نیت در پایان درخصوص تاثیر طرح تقسیم کشور به ۸ منطقه فرهنگی خاطرنشان کرد: در صورت عملی شدن این طرح،شاهد آثار فاخر از سوی شهرستانی ها خواهیم بود و اگر اعتبارات حوزه ی سینمایی به صورت مساوی در این مناطق تقسیم شود،باعث ارتقای سطح کیفی تولیدات آنان خواهد شد./ه


باشگاه خبرنگاران

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.