مسئولیت اجراى المپیادها به سازمان سنجش واگذار شد

مسئولیت اجراى المپیادها به سازمان سنجش واگذار شد

جام جم آنلاین: با ابلاغ رئیس جمهور و رئیس شورایعالی انقلاب فرهنگی، مسئولیت اجراى مسابقات علمى دانشجویى(المپیاد) به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار شد.

به گزارش روز سه شنبه جام جم آنلاین به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، به منظور شناسایی و معرفی استعدادهای برتر دانشجویان دانشگاه و مراکز آموزش عالی کشور، ترغیب و تشویق دانشجویان به مطالعه و تحقیق، ایجاد انگیزه بیشتر برای یادگیری عمیق تر، پرورش روحیه علمی و پژوهشی، دسترسی بهتر مسئولان ذیربط آموزش عالی به ملاکهای مناسب برای بازنگری برنامه های آموزشی دانشگاه ها و دستیابی مناسب به اطلاعات واقعی و سطح علمی و کیفیت آموزشی دانشگاه ها، مسئولیت اجراى مسابقات علمى دانشجویى(المپیاد) به سازمان سنجش آموزش کشور واگذار می شود.

بر این اساس، به منظور ترویج فرهنگ و تعمیق دوستی و تفاهم با دانشجویان دیگر کشورها(به ویژه کشورهای اسلامی)، سازمان سنجش آموزش کشور مجاز است که مسابقات را با ضوابط ملی و بین المللی برگزار کند.

همچنین اعضاء، وظایف و اختیارات شورا و کمیته ها و منابع تامین بودجه برگزاری المپیادها با همکاری کمیسیون مشورتی شورایعالی انقلاب فرهنگی و سازمانهای ذیربط تهیه و تدوین و به تصویب دبیر شورایعالی انقلاب فرهنگی خواهد رسید.


jamejamonline.ir – 22 – RSS Version

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.