مسئولین فرهنگی باید از ساخت آثار با موضوع پرچم حمایت کند

۱۶اردیبهشت،

احتشامی:

یک نوازنده پیانو گفت: مسئولین فرهنگی باید هزینه ساخت آثار موسیقایی با موضوع پرچم را بپردازند و به نوعی به هنرمندان، سفارش کار دهند زیرا ضبط یک قطعه موسیقی بسیار پرهزینه است و از عهده هنرمند برنمی‌آید.

به گزارش هنرآنلاین، سامان احتشامی، نوازنده پیانو در گفت و گو با روابط عمومی اولین جشنواره فرهنگی- هنری پرچم در پاسخ به این‌که چرا کمتر قطعه ماندگاری در ارتباط با پرچم و ایران، ساخته شده است، بیان کرد: پرچم برای هر کشوری بسیار ارزشمند است و سمبل آن کشور به‌شمار می‌رود؛ برافراشته بودن پرچم، نشان سربلندی و غرور و توانایی هر کشوری است؛ و باید مورد توجه هنرمندان قرار گیرد.

این نوازنده در ادامه تاکید کرد: پرچم هر کشور، حرمت دارد و به اشخاص آن کشور، هویت و اعتبار می‌دهد از این روست که مقام های عالی‌رتبه زیر پرچم می ایستند؛ پس نمی‌توان از کنار پرچم با بی‌تفاوتی گذشت و به تولید آثاری که ماندگار و فاخر نیست، دل‌خوش کرد.

احتشامی، ساخت آثار فاخر در ارتباط با پرچم را نیازمند حمایت‌های دولتی دانست و افزود: مسئولین فرهنگی کشور باید هزینه ساخت این نوع آثار موسیقایی را بپردازد و به نوعی از هنرمندان، کار سفارشی درخواست کنند زیرا ضبط یک قطعه موسیقی بسیار پرهزینه است؛ شعر یا ترانه این قطعات را باید شاعر توانایی بسراید و براساس آن ملودی مناسبی ساخته شود؛ قطعه‌ای که ساخته می‌شود باید شکوه و بزرگی پرچم را نشان دهد و همه این موارد، نیازمند صرف هزینه و پشتیبانی‌های دولتی است. البته متولیان فرهنگی، باید به هنرمندان سفارش ‌اثر دهند بدون آنکه دست آنها را ببندند.

این نوازنده پیانو در ادامه گفت: همان طور که اشاره کردم ساخت این قطعه بسیار پرهزینه است؛ ۲۰۰ نفر باید دست به دست هم دهند تا چنین قطعه‌ای ساخته شود؛ در نتیجه دولت باید با سرمایه گذاری مناسب، راه را برای ساخت این قطعه پرشکوه باز کند.

پایان پیام/۴۶


آخرین خبرها
منبع:هنرآنلاین
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.