مسئول برگزاری مسابقات: قوی ترین های جهان به رشت آمده اند

۱۳م اسفند ،

رقابت های بین المللی شطرنج جام خزر در استان گیلان در حال برگزاری است.

کیومرث بیات در گفتگو با خبرنگار ورزشیممتازنیوز، اظهار داشت: این دوره از مسابقات شطرنج جام خزر با حضور ۶۰۰ شطرنج باز در حال برگزاری است که از میان این تعداد ۱۰۰ نفر بازیکن خارجی است.

مسئول برگزاری مسابقات بین المللی جام خزر تصریح کرد: ۴۲ نفر از شرکت کنندگان در این دوره ای مسابقات دارای درجه بین المللی استاد بزرگ استاد بین المللی و استاد فیده می باشند که رقابت میان آنها بسیار سنگین و حساس است.

وی یادآور شد: از میان حاضران در این دوره از پیکارها “ولکف” استاد بزرگ و قهرمان روسیه، “تجاس” استاد بزرگ و قهرمان هندی، “هانسلیا” استاد بزرگ و قهرمان گرجستان جزو نفرات مطرح و قدرتمند این رقابت ها محسوب می شوند از میان شطرنج بازان ایرانی نیز شاهد حضور استاد بزرگ اصغر گلی زاده، همایون توفیقی و پوریا درینی هستیم.

رئیس هیئت شطرنج استان گیلان یادآور شد: حضور اساتید بزرگ و صاحب نام در این مسابقات سطح بازیها را حد قابل توجهی ارتقا داده است و سبب شده تا بازیکنان برای غلبه بر حریفان خود از تمام توانایی هایشان استفاده کنند.

بیات خاطر نشان کرد: خوشبختانه حضور شطرنج بازان جوان و نوجوان که آینده این رشته در کشور را تشکیل می دهند در این مسابقات بسیار پررنگ است، آنها با تمام قوا به مصاف حریفان خود می روند و رقبا برای رسیدن به نتیجه برد به زحمت می اندازند.

گفتنی است: مسابقات شطرنج جام خزر در ۱۱ دور به روش سوئیسی در حال برگزاری است و تا پایان دور سوم این مسابقات پنج استاد بزرگ خارجی با کسب سه امتیاز جایگاه به صدر جدول رده بندی را به خود اختصاص داده اند./مح


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.