مسئول تست مخازن گاز اتوبوسها وزارت کشور است

به گزارش خبرگزاری مهر، سید جعفرتشکری هاشمی در خصوص اظهارنظر اعضای شورای شهر مبنی براینکه مخازن گاز ۱۹۴۹ دستگاه اتوبوس از سال ۸۹ بازرسی نشده است و بیشتر این مخازن باید به طور کامل تعویض شوند گفت: طبق قانون مسئولیت کنترل مخازن گاز اتوبوس های شرکت های واحد در سراسر کشور با وزارت کشور است. بنابراین وزارت کشور باید سازو کار تحقق این مهم را فراهم کند.

وی ادامه داد: در گذشته تیم هایی برای چک کردن مخازن گاز اتوبوس های شرکت واحد فرستاده بودند و هر زمان که مجددا افرادی را اعزام کنند ما آمادگی همکاری کامل را برای بررسی مخازن و تعویض قطعات آن ها داریم.

معاون شهردار تهران تصریح کرد: چک کردن و بررسی مخازن گاز اتوبوس ها و تاکسی ها ، کاری کاملا فنی است و هر کس صلاحیت انجام این بررسی ها را ندارد. هر زمان وزارت کشور شرکت های صاحب صلاحیتی را برای این کار مشخص کند همکاری کامل توسط شرکت واحد اتوبوسرانی برای تست مخازن انجام می شود.

وی تصریح کرد: طبیعتا ما بضاعت مالی برای انجام این تست ها را در مجموعه اتوبوسرانی نداریم و اتوبوس های بخش خصوصی و رانندگان تاکسی هم توان مالی ندارند که نسبت به تعویض مخازن خود اقدام کنند .

تشکری تاکید کرد: انتظار می رود دولت برای چک کردن مخازن گاز اتوبوس ها و تاکسی ها هم شرکت های تخصصی را معرفی کرده و هم هزینه های این مهم را بپردازد.

وی با بیان اینکه بسیاری از مخازن گازسوز در اتوبوس ها و تاکسی ها باید تعویض شوند گفت: تجهیزات مخازن گازسوز به مرور دچار خوردگی می شوند و ضریبی ایمنی آنها کاهش می یابد ، به همین دلیل امیدواریم قبل هر حادثه ناگور نسبت به چک و تعویض قطعات این مخازن اقدام شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک خاطرنشان کرد: ما نامه هایی را برای مسئولان وزارت کشور، شورای شهر و سایر دستگاه ها ارسال کردیم تا ضمن تاکید بر اهمیت موضوع با استناد قانون، دستگاه های مسئول نسبت به انجام وظایف خود اقدام کنند.

وی در ادامه گفت: وقتی قرار است تاکسی های شهر سوبسیدی باشند و ریال به ریال نرخ کرایه ها را وزارت کشور و فرمانداری تعیین کنند و از سوی دیگر درآمد راننده ها آن قدر کم و قطره چکانی باشد که کفاف معاششان را هم به سختی بدهد، طبیعی است که پرداختن هزینه هایی مانند چک کردن و تعویض قطعات و تجهیزات مخازم گاز در قدرت این افراد نباشد. از طرفی هیچ مرجع صالحی هم نیست که رانندگان تاکسی بتواند به آن مراجعه کنند و بگویند که مخزن خودروی ما را چک کنید و نسبت به رفع عیوب خودرویشان اقدام کنند.

تشکری ادامه داد: متاسفانه وقتی خودروسازان خودرو را تحویل می دهند دیگر نه خودشان و نه هیچ مرجع صلاحیت داری نسبت به چک کردن و تعویض قطعات و تجهیزات مخازن گاز اقدام نمی کند و هزاران خودروی گاز سوز بدون هیچ کنترلی در شهرها می شوند.

وی تاکید کرد: چک کردن مخازن اتوبوس های گاز سوز رسالت خطیری است که بر عهده وزارت کشور سپرده شده و امیدواریم هم منابع مالی این مهم محقق و هم امکان تعویض مخازن ایجاد شود تا خطری از سوی خودروهای گاز سوز شهر و شهروندان را تهدید نکند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.