مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان:اطاعت‌پذیری، از اصول و شئون پاسداری است

جمعه ۶ مرداد – ۰۱:۰۵:۵۱ ب.ظ

نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
نظرات شما ارسال به دیگران چاپ بدون عکس چاپ با عکس
بزرگنمایی:  

خبرگزاری آریا – مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان گفت: اطاعت‌پذیری از اصول و شئون پاسداری است، البته اطاعت‌پذیری با ارائه نظر منافات ندارد؛ اما در نهایت باید خود را ملزم به اجرای دستور فرماندهی و تصمیم او بدانیم.
به گزارش خبرگزاری آریا ، حجت الاسلام والمسلمین جعفر رعایتی در جلسه شورای معاونین که در سالن جلسات سپاه استان برگزار شد، افزود: پاسداران بیش از همه به قرائت و تدبر در قرآن توجه نمایند چراکه توجه به قرآن و عمل به آن، انسان را به سعادت کامل می‏رساند.
وی با بیان اینکه برای دستیابی به سعادت کامل باید از سحر ماه رمضان بهره‌گیری نمود اظهار داشت: ماه رمضان ماه اعمال فردی نیست بلکه توجه بیشتری به اعمال جماعتی شده است.
رعایتی بر اساس روایات، روزه را سه نوع دانست و افزود: روزه شرعی که همان روزه عوام است، روزه اخلاقی روزه خواص و روزه عرفانی که روزه خاص‎الخاص است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان در توضیح هر یک از انواع روزه گفت: روزه شرعی آن روزه‌ای است که عموم مردم انجام می‌دهند و دهان را از سحر تا افطار بر خوردن و آشامیدن می‌بندند.
حجت‌السلام والمسلمین رعایتی افزود: روزه‌دار با روزه اخلاقی علاوه بر پرهیز از خوردن و آشامیدن از محرمات چشم و گوش پرهیز می‌کند و اهالی روزه عرفانی، دل را به خدا می‌سپارند و در همه احوال خدا را در نظر می‌گیرند.
وی تأکید کرد: در روزه عرفانی انسان احساس می‌کند با امام زمان (عج) بر سفره مهمانی خداوند حاضر شده است.
مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه قائم آل محمد (عج) استان سمنان درخصوص بدعت توضیح داد و گفت: بدعت به معنای ابداع و نوآوری است و آن چیزی که در دین وجود ندارد و می‏خواهند آن را وارد در دین کنند، بدعن بدی است.
حجت الاسلام والمسلمین رعایتی تصریح کرد: ابداع و نوآوری خوب است، اگر موجب تقویت احکام و ارزش‏های الهی شود، لکن اگر خلاف احکام الهی باشد، حرام است.

کد خبر: ۲۰۱۲۰۷۲۷۱۳۰۵۵۱۷۳۴


خبرگزاری آریا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.