مسائل فرهنگی و رفاهی سکونت گاه های غیررسمی مورد رسیدگی قرار گیرد

به گزارش ایرنا، علیرضا افشار جمعه در جریان بازدید از مناطق مختلف بندرعباس و برگزاری کارگروه اجتماعی هرمزگان افزود: در رویکرد امنیتی کوتاه مدت، سکونت گاههای غیر رسمی باید پاکسازی و اراذل و اوباش و معتادین هر چه سریعتر جمع آوری شوند.

وی، توسعه پایگاه های بسیج در این مناطق و راه اندازی شورای حل اختلاف را دیگر راهکار مناسب برای این مناطق معرفی کرد.

قائم مقام وزیر کشور، تامین روشنایی و آسفالت معابر، استقرار واحدهای خدمات بهداشتی در کانکس های سیار ، ارائه خدمات بهزیستی و جمع آوری زباله و ایجاد حمام سیار را از جمله اقدامات قابل انجام در این بخش دانست.

وی اضافه کرد: در حوزه فرهنگی نیز ایجاد مساجد، حسینیه ها و کانون های فرهنگی و راه اندازی اردوهای مختلف خانوادگی ،ارائه خدمات مشاوره ای و راه اندازی مباحث قرآنی و ورزشی را از جمله رویکردهایی دانست که در کاهش جرائم در سکونت گاه های غیررسمی موثر است.

به گفته این مسئول، شهر بندرعباس نسبت به سایر شهرهایی که با معضل حاشیه نشینی و سکونت گاه های غیررسمی مواجه هستند ویژگی هایی دارد که باید در برنامه ریزی ها مورد توجه قرار گیرد.

افشار یادآور شد: در بندرعباس حاشیه نشینی به معنای مرسوم وجود نداشته و در حقیقت حاشیه نشین ها به متن جامعه و مراکز اصلی شهر آمده اند.

وی، از ظرفیت های ایجاد شده در بخش مسکن مهر بندرعباس به عنوان یک فرصت طلایی برای ساماندهی این معضل نام برد و خاطرنشان کرد: مسکن و شهرسازی و شهرداری می توانند در تعامل با یکدیگر راهکار مناسبی برای جایگزینی بخشی از واحدهای مسکن مهر با سکونتگاه های غیررسمی پیدا کرده و به شرط تخریب خانه های این مناطق ،مسکن مهر را به ساکنین آنها واگذار کنند.

۷۱۹۲/۶۶۸/۲۴۵

انتهای خبر / خبرگزاری جمهوری اسلامی (ایرنا) / کد خبر ۸۰۲۴۸۸۵۰


ایرنا: خبرگزاری جمهوری اسلامی

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.