مسابقات تکواندو المپیک با شش دوربین نظارت می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، پیش از این در رقابتهای تکواندو از یک دوربین برای تصویربرداری استفاده می شد و همین موضوع در چند مورد دردسرهایی را متوجه کمیته داوران فدراسیون جهانی کرد.

پس از آنکه رئیس فدراسیون جهانی قول افزایش دوربین ها را به کشورها داد تا شاهد اجرای عدالت باشد تعداد دوربین ها به عدد دو افزایش یافت ولی بازهم موجب رفع کامل اشتباهات داوری نشد.

اما کمیته داوران فدراسیون جهانی تصمیم دارد از شش دوربین در بازیهای المپیک استفاده کند. دو دوربین از بالا و چهار دوربین در نقاط مختلف ” شی هاپ چانگ” نصب خواهند شد تا به دقت از مبارزات تصویربرداری شود.

از سوی دیگر کمیته داوران فدراسیون جهانی به داوران کنار اختیار داده تا در صورت مشاهده اصابت ضربه سر و تعلق نگرفتن امتیاز درخواست بازبینی فیلم را به میز”ژوری” ارائه دهند.

بر اساس این قانون در صورتی که یک مربی کارت اعتراض خود را از دست داده باشد و داوران در ۱۰ ثانیه پایانی شاهد امتیاز ندادن به یک ضربه باشند، می توانند درخواست بازبینی بدهند و در این صورت تنها هیئت ژوری تصمیم گیری در مورد قبول یا رد آن امتیاز را برعهده خواهد داشت.

تابستان آینده شورای اجرایی کمیته بین المللی المپیک در خصوص حذف دو رشته از بازیهای المپیک تصمیم گیری خواهند کرد و فدراسیون جهانی برای دور کردن خطر حذف این رشته از المپیک در تلاش برای بالا بردن عدالت در مسابقات لندن هستند.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.