مسابقه بازی‌های تلفن همراه در جشنواره تهران برگزار می‌شود

به گزارش معاونت ارتباطات بنیاد ملی بازی های رایانه ای، مسابقه بازی های تلفن همراه یکی از بخش های اصلی جشنواره بازی های رایانه ای تهران است و متقاضیان می توانند در این بخش به رقابت با یکدیگر بپردازند.
براساس اعلام دبیرخانه جشنواره بازی های رایانه ای تهران، بازی‏های شرکت کننده در این بخش در گروه بازی‏های موبایل باید مرحله نهایی تولید را سپری کرده باشند.
کامل بودن بازی الزامی نیست و فقط باید کلیه مراحل یک بازی تلفن همراه موجود و قابل بازی کردن (Playable) باشد.
در صورتی که مثلا گرافیک تعدادی از مراحل کامل نباشد، مسلما امتیاز شرکت کننده در آن قسمت پایین تر خواهد بود و انتخاب اینکه بازی با همین صورت در مسابقه شرکت کند یا شرکت در مسابقات به آینده موکول گردد، بر عهده خود متقاضی است.
براساس این گزارش، هر بازی صرفا حق شرکت در یک دوره از جشنواره را دارد و در عین حال بازی حتما باید ایرانی بوده و توسط شرکت ایرانی تولید شده باشد و ارائه هرگونه mod یا سایر موارد غیر قابل قبول است.
ثبت‌نام در جشنواره، فقط توسط تولید‌کننده بازی امکان‌پذیر می‌باشد و مدارک مورد نیاز باید به دبیرخانه جشنواره ارائه شده باشد.
تعداد محصولات ارسالی توسط متقاضی در بخش مسابقه محدودیتی وجود ندارد و متقاضیان شرکت در مسابقه می‌بایست تا زمان تعیین شده محصول خود را بر روی CD یا DVD به صورت تست شده و سالم، در سه نسخه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
برای ثبت نام در بخش رقابتی بازی های تلفن همراه، باید فهرست کاملی از پدیدآورندگان (ذکر اسامی کلیه افراد گروه تولید به همراه سمت و فعالیت آنها به صورت مکتوب الزامی است.)، توضیح مراحل بازی و کدهای نسوزکننده بازی جهت تسریع در امر داوری، ارایه مدارک و مستندات ساخت بازی و بیان ویژگی‌‌های بازی از دیدگاه تولیدکننده به دبیرخانه ارائه شود.
در صورتی که در برنامه نویسی، گرافیک، صدا و موسیقی، دیزاین یا… بازی از میان افزار یا منابع آماده یا سورس باز، که توسط خود تیم تولید کننده تولید نشده باشد، استفاده شود، باید به صورت جزء به جزء و کامل اشاره شود. عدم رعایت این موضوع باعث حذف کامل امتیاز مربوط به آن بخش خواهد شد.
محصول مورد نظر باید دارای نصب سریع و آسان (مانند کلیه بازی های موجود در بازار) باشد و در صورتی که نصب و اجرای بازی نیازمند طی مراحل خاصی است، باید این پیش نیازها همراه محصول و راهنمای نصب ارسال شوندد. بدیهی است امکان حضور سازنده جهت نصب و اجرای بازی و یا اجرای بازی بر روی یک کامپیوتر خاص منتفی بوده و در صورتی که تیم داوری به هر دلیل قادر به نصب و اجرای بازی نباشد، محصول مورد نظر از بخش مسابقه حذف خواهد شد.
دومین نمایشگاه و جشنواره بازی های رایانه ای ۶ تا ۱۰ تیرماه سالجاری در مصلای امام خمینی (ره) برگزار می شود.
۲۱۲۱

دانلود   دانلود


خبرآنلاین

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.