مسابقه برش نازک‌ترین تکه چوپ +عکس

۰۸خردادماه،

هرساله در ژاپن مسابقاتی برای برش نازکترین تکه چوب برگزار می گردد که در آن نجاران حرفه ای به سختی با یکدیگر رقابت می کنند.

ممتازنیوز: هرساله در ژاپن مسابقاتی برای برش نازکترین تکه چوب برگزار می گردد که در آن نجاران حرفه ای به سختی با یکدیگر رقابت می کنند.

 چوب یکی از موادی است که هرکاری می توان با آن انجام داد و هیچگاه خلاقیت ها با کمک آن به پایان نمی رسد. ساخت وسیله های جالب، تزئینات و مجسمه تنها بخش کوچکی از آن ها است.

هر ساله عده ای از نجاران و عاشقان چوب در ژاپن به دور هم جمع می شوند تا یک از جالب ترین مسابقات دنیا با محوریت چوب را برگزار کنند. در این مسابقه همه به دنبال آن می باشند تا نازکترین برش را از چوب داشته باشند.

در این مسابقه شرکت کننده ها در رشته های مختلف با هم روبرو می شوند اما مهمترین آن یک مسابقه دوساعته است که تنها با استعدادترین فرد برنده آن می گردد. کسی که با استفاده از تکنیک خود نازک ترین چوب که تقریبا نامرئی می گردد را می برد.

در این مسابقه همه باید در مقابل داور چوب خود را برش دهند تا فرد برنده با استفاده از دستگاه های مخصوص مشخص شود. امسال چوبی که تنها ۹ میکرون پنها داشت بنده مسابقات شد که با رکورد جهانی فاصله دارد.

رکورد جهانی این رشته در اختیار یک چوب سه میکرونی است که حتی از سلول های خونی انسان که نزدیک به ۹ میکرون است باریکتر شده است. این مسابقه شاید هدفی ندارد اما سالانه علاقمندن بسیاری را به خود جذب می کند. 

منبع:باشگاه خبرنگاران


باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.