مساحت بافت فرسوده پایتخت افزایش یافت

۲۶فروردین۱۳،

مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که بالغ بر ۳۲۶۸ هکتار بافت فرسوده مصوب در شهر تهران وجود دارد، از سپری شدن مراحل تصویب طرح تدقیق بافت های فرسوده در صحن شورای اسلامی شهر تهران خبر داد.

به گزارش consbank، به نقل ازخبرگزاری اقتصادی ایران، علیرضا جعفری  با اشاره به این که نوسازی بافت های فرسوده امروزه به عنوان یکی از مسائل کلان در مدیریت شهری مطرح است، گفت: خساراتی که ممکن است در زمان بروز حوادث غیرمترقبه در بافت های فرسوده به وجود بیاید بسیار سنگین و جبران ناپذیر خواهد بود.
وی تصریح کرد: سازمان نوسازی در مقاطع مختلف رویکردهای مختلفی داشته که انجام مطالعات پژوهشی، نگاه پروژه محور و رویکرد مداخله مستقیم در نوسازی از جمله مهمترین آن ها در سال های پیشین بوده است.
مدیرعامل سازمان نوسازی با بیان این که بالغ بر
۳۲۶۸ هکتار بافت فرسوده مصوب در شهر تهران وجود دارد، از سپری شدن مراحل تصویب طرح تدقیق بافت های فرسوده در صحن شورای اسلامی شهر تهران خبر داد و گفت: بر اساس این طرح مساحت بافت های فرسوده به حدود ۴۴۰۰
هکتار رسیده است.
جعفری با اشاره به اهمیت ضرورت تغییر رویکرد سازمان از تصدی‌گری به تولی گری، خاطرنشان کرد: در حال حاضر روح حاکم بر فعالیت های سازمان نوسازی تقویت مدیریت اجتماعی در بافت های فرسوده جهت تحقق جریان نوسازی مردمی است.
وی با اعلام این که تنها راهبرد برای حل مسئله فرسودگی ورود مردم به عرصه نوسازی است، عنوان کرد: سازمان نوسازی شهر تهران در این زمینه نقش حمایتی، هدایتی و نظارتی دارد.


بانک اطلاعاتی ساختمان | Consbank.com
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.