مسافران بازگشته از چین، در صورت تماس با پرندگان به پزشک مراجعه کنند

۱۷فروردین۱۳،

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها با توجه به شیوع آنفلوآنزا در چین تاکید کرد؛

در پی شیوع بیماری آنفلوآنزای مرغی H7N9 در چین، رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها به مسافران بازگشته از این کشور توصیه کرد در صوت تماس با پرندگان و بروز علائم آنفلوآنزا، با مراجعه به مراکز بهداشتی درمانی پزشک را در جریان قرار دهند.

به گزارش گروه علمی، پزشکی باشگاه خبرنگاران به نقل از وبدا؛ دکتر محمدمهدی گویا به کسانی که قصد مسافرت به چین به خصوص شهرهای شانگ‌های و جیانگ‌زو را دارند، توصیه کرد: به هیچ وجه با پرندگان و محصولات پرندگان تماس نداشته باشند.

وی تاکید کرد: اشخاصی نیز که با پرندگان در تماس بوده و دچار علائم شبیه آنفلوآنزا شده‌اند باید سریعاً به پزشک مراجعه کنند.

دکتر گویا با تاکید براین که تا این لحظه موضوع انتقال این بیماری از طریق انسان به انسان به اثبات نرسیده است، گفت: به طور مستمر و با دقت پیگیر وضعیت این بیماری از طریق سازمان جهانی بهداشت هستیم و تلاش می‌کنیم به موقع اطلاعات تازه را در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس مرکز مدیریت بیماری‌ها در تشریح شیوع بیماری آنفلوآنزای  H7N9‌ در چین گفت: از حدود ۱۰ روز پیش موارد این بیماری در چین شناسایی شده و تا این لحظه ۱۶ مورد از بیماری گزارش شده است.

وی با اشاره به شدت بیماری‌زایی آنفلوآنزای H7N9‌ گفت: از ۱۶ نفر مبتلا شده به این بیماری، تعداد ۱۵ نفر در وضعیت بحرانی بسر می‌برند که ۶ نفر از آنان فوت کرده‌اند.

دکتر گویا افزود: وزارت بهداشت چین حدود ۶۰۰ نفر را که به نوعی با ۱۵ نفر مبتلا به بیماری در تماس بوده‌اند، تحت مراقبت دقیق قرار داده است، اما هنوز هیچ‌یک از آنان، به بیماری مبتلا نشده‌اند و این نشان می‌دهد که در حال حاضر بیماری توانایی انتقال از انسان به انسان را نداشته است.

وی در عین حال یادآور شد: دانشمندان چینی در حال رمزگشایی از این ویروس می باشند. / ح


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.