مسافران خارجی بیمه می‌شوند/ انعقاد قرارداد بیمه‌ای با برخی کشورها

سیدمحمد کریمی در گفتگو با مهر در مورد بیمه مسافران خارجی گفت: گرچه پیش از این مقررات مربوط به بیمه مسافران ایرانی که به خارج از کشور مسافرت می کنند و یا مسافران خارجی که به ایران می آیند، وجود داشته است، اما اخیرا به شرکتهای بیمه داخلی تاکید کرده ایم که مجاز به ارائه این نوع بیمه نامه هستند.

رئیس شورای عالی صنعت بیمه کشورمان با بیان اینکه در حال حاضر شرکت های بیمه داخلی نسبت به صدور بیمه نامه مسافران خارجی اقدام می کنند، تصریح کرد: تمام شرکت های بیمه داخلی مجاز به صدور این بیمه نامه برای مسافرانی که قصد مسافرت به خارج از کشور را دارند، هستند.

وی با اشاره به کنوانسیون کارت سبز و سفید و قرارداد تعدادی از کشورهای جهان برای ارائه سرویس های لازم به مسافران خارجی و مسافرانی که به خارج از کشورشان سفر می کنند، عنوان کرد: ایران توانسته است بر اساس این قرارداد تعاملات مناسبی برای این بیمه نامه برقرار کند. 

رئیس کل بیمه مرکزی ایران با بیان اینکه این بیمه نامه اختیاری است، افزود: تمام مسافران و بار همراه آنها چه مسافرانی که قصد خروج از کشور دارند و و چه مسافران خارجی در صورت تمایل می تواننند از این بیمه نامه استفاده کنند. 

کریمی با اشاره به اینکه بیمه نامه مذکور در برخی از کشورها اجباری است، اظهارداشت: بیمه مرکزی ایران قصد دارد که به صورت جدی تر از طریق اطلاع رسانی وارد این موضوع شود تا هموطنان بتوانند بیشتر از این تسهیلات استفاده کنند.

وی از رایزنی با وزارت امور خارجه برای ورود بیشتر به بحث بیمه مسافری خبرداد و عنوان کرد: براین اساس قصد داریم برای اینکه مسافران ایرانی که به خارج از کشور سفر می کنند از این تسهیلات برخوردار شوند، با وزارت خارجه رایزنی کنیم.

رئیس کل بیمه مرکزی ایران گفت: همزمان با صدور بیمه نامه برای مسافران ایرانی خارج از کشور، بیمه نامه ای توسط شرکت های طرف قرارداد خارج از کشور صادر می شود که اطلاعات مربوطه در اختیار مسافران قرار می گیرد، اما با توجه به تحریم ها اسامی آنها را رسانه ای و اعلام نمی کنیم.


MehrNews Rss Feed

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.