مسافران British Airway از خدمات موبایلی استفاده می‌کنند

گرد آوری توسط گروه فن آوری اطلاعات پایگاه اینترنتی خبری ممتاز نیوز

شرکت هواپیمایی British Airway اولین خطوط هوایی در اروپا محسوب می‌شود که به مسافران خود امکان می‌دهد در فاصله جدا شدن هواپیما از زمین و فرود آن از تلفن‌های همراه و رایانه‌های لوحی استفاده کنند.
 
به گزارش گروه خبرها خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا)، این تصمیم به دنبال تصویب قوانین تازه در اروپا اتخاذ شده است، با این وجود احتمال می‌رود که مسافران در تمام طول سفر به‌صورت دایمی به شبکه‌های مخابراتی دسترسی نداشته باشند. اگرچه گفته شده است که با تصمیمات تازه امکان استفاده از بعضی خدمات ارتباطی در طول پرواز فراهم شده است، اما با این حال کاربران موظفند دستگاه الکترونیکی موبایلی خود را طی زمان مذکور در حالت Flight Mode نگه دارند.
 
لازم به ذکر است که پیش از هم شرکت هواپیمایی British Airway امکان استفاده از دستگاه‌های الکترونیکی همراه در طول مسافرت‌های هوایی را فراهم می‌کند، اما این اتفاق در شرایطی رخ می‌داد که هواپیما در ارتفاعی بیش از ۱۰ هزار متر پرواز کند.
 
اما با تغییرات تازهی که در قوانین اروپا ایجاد شده است، مسافران می‌توانند در شرایطی که هواپیما در ارتفاع ۳ هزار پایی به سر می‌برد نیز گزینه‌های ارتباطی و اطلاعاتی بیشتری در اختیار داشته باشند و تماس‌های صوتی هم برقرار کنند.
 
در حالی که این اتفاق برای اولین بار در اروپا رخ می‌دهد، بعضی خطوط هواپیمایی آمریکایی از جمله British Airway،‌ United و … بر اساس تغییراتی که اوایل سال جاری میلادی در قوانین این کشور رخ داد، امکان استفاده از این سرویس‌های ارتباطی را به مسافران خود می‌دهند.

ایستنا
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.