مستاجران، قربانیان آشوب بازار مسکن

۱۵اردیبهشت،

به گزارش نوساز، محمد دامادی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به اینکه نمی‌توان افزایش قیمت مسکن و اجاره بها را در سال جاری نادیده گرفت، گفت: با توجه به تورم موجود در کشور نمی‌توان ادعا کرد که نرخ مسکن و اجاره بها ثابت بوده و یا با افزایش قیمتی مواجه نبوده است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت مسکن بالا رفتن نرخ مصالح ساختمانی بوده است، افزود: برای ساخت و ساز مسکن، مصالح ساختمانی بسیاری استفاده می‌شود، لذا با افزایش قیمت هریک از آنها طبیعی است که مسکن نیز با افزایش قیمت مواجه شود.

وی با انتقاد از اظهارات مسئولین وزارت راه و شهرسازی مبنی براینکه قیمت مسکن نسبت به سایر کالاها کمتر گران شده است‌تصریح کرد: بر خلاف گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی، آنچکه ملموس بوده افزایش چشمگیر نرخ مسکن و اجاره بها در سال جاری است، که گفته معاون وزارت راه و شهرسازی را کاملا” نقض می‌کند.

دامادی با اشاره به اینکه بعضی سیاست‌های نادرست دولت، تحریم‌ها، رفتارها و عملکردهای منفی اقتصادی در افزایش قیمت مسکن تاثیرگذار بوده، اظهار کرد: مسئولین بهتر است به جای شانه خالی کردن از وظایف خود و ارائه آمار و ارقام غیر واقعی در مورد قیمت مسکن، پای صحبت مستاجرین و اشخاص فاقد مسکن نشسته تا واقعیت‌های موجود در جامعه را به راحتی لمس کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس، با بیان اینکه ورود مستقیم دولت به بخش بازار مسکن به صلاح نیست، خاطر نشان کرد: دولت باید با پایان دادن به رقابت خود در بازار مسکن، نظارت‌های خود را در این بخش افزایش داده، چراکه در این صورت است که می‌توان انتظار داشت بازار مسکن و اجاره بها به ثبات و آرامش مورد نظر خود برسد.

در این مورد معاون وزیر راه و شهرسازی از افزایش نیافتن قیمت مسکن در سال جاری خبر داد و افزود: قیمت مسکن نسبت به سایر کالاها کمتر گران شده و هر چقدر هم که مردم برای خرید مسکن عطش داشته باشند، با توجه به وفور عرضه و تولید مسکن، بازار مسکن قابل کنترل است./


آخرین خبرها
منبع: نوسازنیوز
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.