مستمری ها پاسخگوی بازنشستگان نیست

۲۶م دیماه ،

بینا- رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مرکزی گفت: نرخ تورم با میزان مستمری بازنشستگان همخوانی ندارد و مسئولان باید چاره ای اساسی برای این مهم بیاندیشند.
به گزارش بینا، علیرضا امیری ظهر سه شنبه با بیان این مطلب در جمع تشکل های کارگری و مسئولان دستگاه های اجرایی استان مرکزی با بیان اینکه مستمری ۴۰۰ هزارتومانی پاسخگوی نیاز بازنشستگان نیست و مسئولان باید چاره ای اساسی برای این مهم بیاندیشند، افزود: نرخ تورم با میزان مستمری بازنشستگان همخوانی ندارد و این مسئله سبب بروز مشکلات بسیاری برای بازنشستگان تامین اجتماعی و خانواده های آنها شده است.
وی ادامه داد: بازنشستگان امروز کارگران دیروز کشور می باشند که با سعه صدر و پشتکار و زحمات بسیاری را در راستای پیشرفت و توسعه کشور کشیده اند و در شان این اشخاص نیست که امروز به خاطر دریافتی ناچیز خود شرمنده خانواده هایشان شوند.
رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان مرکزی در ادامه با اشاره به افزایش روز افزون تعداد بیمه شدگان تامین اجتماعی در کشور گفت: افزایش تعداد بیمه شدگان این سازمان با ظرفیت های آن همگام نبوده و این مسئله مشکلات بسیاری را برای بازنشستگان ایجاد کرده است.
امیری با بیان این که بازنشستگان خواستار دریافت خدمات مطلوب از سوی سازمان تامین اجتماعی می باشند گفت: دریافت خدمات مطلوب بعد از ۳۰ سال خدمات خالصانه انتظاری بعید نیست.
وی با بیان این که بازنشسته ها خواستار انتقال خواسته های خود به مسئولان بلند پایه کشوری می باشند گفت: مسئولان استانی و رسانه مسئول انتقال درد دل کارگران بازنشسته ای می باشند که خدمات بسیاری را در دوران سازندگی به کشور عرضه کردند.
رئیس کانون بازنشستگان استان مرکزی در ادامه از عدم اجرای قانون تامین اجتماعی در کشور انتقاد کرد و گفت: در حالی که در ماده یک قانون تامین اجتماعی اصل توجه به بهداشت و درمان بیمه شدگان مورد تاکید قرار گرفته متاسفانه این قانون تمام و کمال در کشور اجرا نمی شود.
امیری گفت: طبق این قانون سازمان تامین اجتماعی باید به بیمه شدگان خود تحت هر شرایطی حتی در صورت نیاز به درمان در خارج از کشور خدمات درمانی ارائه کند که متاسفانه اینگونه نیست.
وی همچنین با بیان این که ۹۶ درصد سهم سازمان تامین اجتماعی متعلق به مردم است باید انتخاب مدیران آن با تصمیم سهامداران باشد نه بخش دولتی گفت: عدم ثبات مدیریتی از دیگر مشکلات پیش روی سازمان تامین اجتماعی و سهامداران آن است چرا که این مشکل سبب شده تا مدیران با عمر کوتاه مدیریتی نتوانند مشکلی از مشکلات بیمه شدگان را حل و فصل کنند.
مسئول کمیته بیمه و درمان خانه کارگری اراک نیز در این نشست گفت: ایجاد پلی کلینیک تخصصی در بیمارستان امام خمینی(ره) اراک یک ضرورت است.
محمد رضا هاشمی گفت: بیمارستان امام خمینی(ره) اراک به عنوان نقطه امید بیمه شدگان باید بستر افزایش خدمات درمانی را برای بیمه شدگان مهیا کند.
وی تاکید کرد: استفاده از دانشجویان سال آخر دوره پزشکی در بیمارستان، ایجاد ایستگاه اتوبوسرانی در راستای آسایش همراهان بیماران، افزایش تخت های اورژانس بیمارستان تامین اجتماعی و افزایش گشت های نیروی انتظامی در راستای افزایش ضریب امنیت خودروهای همراهان بیماران از خواسته های به حق مردم است.

RSS
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.