مستند”کمیته مشترک” به روی آنتن می‌رود

۰۹ام بهمن ،

مستند “کمیته مشترک” در ده قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.

ایمان گودرزی مستند ساز،در گفتگو با خبرنگار سیاسی باشگاه خبرنگاران با اشاره به فرا رسیدن ایام الله دهه‌فجر گفت: به مناسبت این ایام مستندی با عنوان کمیته مشترک تهیه شده که این مستند در ده قسمت ۳۰ دقیقه‌ای از شبکه سه سیما به روی آنتن می‌رود.


 وی افزود: این مستند با محوریت ساواک و اشخاصی که در ساواک فعالیت می‌کردند ساخته شده و به بیان فعالیت‌های شکنجه‌گران و یا رهبران تیم‌های عملیاتی می‌پردازد.
 
گودرزی تصریح کرد: این مستند در نوع خود بی‌نظیر است به این خاطر که از اشخاصی که در ساواک با عنوان شکنجه‌گر،مامور،فرمانده تیم عملیاتی و … فعال بودند مصاحبه صورت گرفته  و در کل نگاهی نو به سیستم امنیتی زمان شاه دارد.
 
این مستندساز گفت: البته این مجموعه مستند،بازسازی است به این مضمون که ایده کار اینگونه آغاز شد که آقای پرویز ثابتی از اعضای بلند پایه ساواک که در قید حیات بوده و در خارج از کشور زندگی می‌کند به تازگی کتابی با نام دامگه اتفاق منتشر کردند و به بیان تاثیر رژیم پهلوی پرداخت که شکل اولیه ساخت این مستند از ا ین طریق به دست آمد.
 
وی در پایان خاطر نشان کرد: این مستند از این لحاظ خاص است که بازجویی‌هایی‌ها ناگفته‌های بسیاری را عنوان می‌کند به این صورت که شکنجه شده و شکنجه‌گر در یک لوکیشن در مکان مورد نظر روبروی هم قرار گرفته و صحبت می‌کنند،همچنین صحبت‌های کارشناسان،افراد شکنجه شده،افراد شکنجه‌گر و همینطور دادگاه بعد از انقلاب بدون هیچ پوشش رسانه‌ای در این مستند گنجانده شده است. 
 
 
انتهای پیام//


باشگاه خبرنگاران
باز بازنشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.