مستند «شناسنامه» در مرحله پایانی تصویربرداری قرار گرفت

مستند «شناسنامه» در مرحله پایانی تصویربرداری قرار گرفت
خبر – ۲۱ خرداد – منبع : سینمافردا

مستند بلند «شناسنامه» با محوریت تاریخچه سجل احوال در ایران به کارگردانی سیّدمحمدرضا هاشمیان، در مراحل پایانی تصویربرداری است و اولین نمایش آن در ششمین دوره جشنواره سینماحقیقت خواهد بود.


مستند «شناسنامه» در مرحله پایانی تصویربرداری قرار گرفت

به گزارش سینمافردا ، مراحل تصویربرداری مستند بلند «شناسنامه» با موضوع تاریخچه ثبت وقایع حیاتی و سجل احوال در ایران، به نویسندگی و کارگردانی سیّد محمدرضا هاشمیان و تهیه‌کنندگی مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی، در روزهای پایانی خود قرار دارد.

این فیلم مستند به بررسی چگونگی ثبت وقایع حیاتی در تاریخ ایران و نقش «شناسنامه» به عنوان مهمترین سند هویتی هر شخص در جامعه می‌پردازد.

 برپایه این گزارش، مراحل تصویربرداری این فیلم که از بهمن‌ماه سال گذشته در شهر تهران آغاز شده بود، طی یک ماه گذشته در شهرهای تبریز، رشت، فومن، کرج و ابیانه ادامه یافت و گروه تولید به زودی عازم شهرهای بوشهر و نور (روستای بلده) خواهند شد تا تصویربرداری این پروژه در اواسط تیرماه به اتمام رسانده و روی میز تدوین مهدی گلستانه قرار گیرد.

 محمدرضا هاشمیان پیش از این مستند «سبز، سپید، سرخ» را کارگردانی کرده بود که موفق به دریافت جوایز بهترین کارگردانی از چهارمین جشنواره بین‌المللی سینما حقیقت، بهترین فیلم از سومین دوسالانه جایزه بزرگ شهید آوینی، بهترین فیلم مستند از جشنواره تورنتو و… شده بود.

بر اساس اعلام کارگردان، این فیلم مستند در اولین نمایش عمومی خود، در ششمین جشنواره بین‌المللی «سینما حقیقت» روی پرده خواهد رفت.

 عوامل مستند بلند «شناسنامه» عبارتند از:

 کارگردان، پژوهشگر، نویسنده : سیّد محمدرضا هاشمیان

دستیاران پژوهش: اکرم‌السادات محمودیان و اطلس منصوری

مدیر تصویربرداری: عباس حسین‌زاده

دستیار کارگردان و برنامه‌ریز: اکرم‌السادات محمودیان

گریم: نازنین عرفی‌نژاد

مدیر تولید: جمشید کرمانی

تدوین: مهدی گلستانه

تهیه‌کننده: مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی و سیّد محمدرضا هاشمیان.

: برای به اشتراک گذاشتن این مطلب با دوستان خود از لینک روبرو استفاده کنید


خبرنامه سینما فردا

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.