مسدود کردن راه‌های گریز مجرمان از قانون، سبب کاهش جرم می‌شود

۳۰ آبان ،

یک حقوقدان گفت: برخوردهای قضایی متناسب با قانون سبب می‌شود که مجرمان راه گریز از قانون نداشته باشند و بدانند که هرگاه مرتکب جرمی شوند، قطعا برخورد لازم با آنها صورت می‌گیرد.

نادر خمسه‌ای در گفتگو با خبرنگار حقوقی قضایی باشگاه خبرنگاران، درباره ایجاد زمینه‌های کاهش جرم در کشور اظهار داشت: برخی مجرمان به تصور این که قوه قضاییه قصد دارد جمعیت کیفری زندان‌ها را کاهش دهد، از فرصت سوء استفاده کرده و به اعمال مجرمانه خود ادامه می‌دهند.

این وکیل پایه یک دادگستری ادامه داد: در برخی موارد از جمله ابلاغ حکم زندانیان مالی سبب سوءبرداشت تعدادی از متهمان شده و این اشخاص احساس می‌کنند که می‌توانند هر جرم مالی را مرتکب شوند فارغ از اینکه مجازاتی در انتظار آنها باشد.

وی افزود: در شرایط فعلی با قوانین موجود هم اقدامات بسیاری می‌توان در پیشگیری از وقوع جرم و برخورد با آن انجام داد که نتایج عملی و روشنی را به بار آورد.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه قوانین موجود می‌تواند منشا فساد را در کشور از بین ببرد، خاطرنشان کرد: برخوردهای قضایی متناسب با قانون سبب می‌شود که مجرمان راه گریز از قانون نداشته باشند و بدانند که هرگاه مرتکب جرمی شوند، قطعا برخورد لازم با آنها صورت می‌گیرد.

انتهای پیام/


باشگاه خبرنگاران
باز نشر: پورتال خبری ممتاز نیوز www.momtaznews.com

نظرتان را در مورد مطلب فوق بنویسید. نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.